یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

معاون استاندار ساماندهی و زیباسازی سواحل مازندران را وعده داد

ساری – ایرنا – معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: ساماندهی و زیباسازی سواحل از جمله برنامه های جدی استان است و برای تحقق آن حتی برای مجتمع های اداری ساحلی مهلت تعیین کردیم تا محدوده خود را زیباسازی کنند.

ˈ علیرضا یونسی ˈ روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان مازندران افزود: امسال برای ساماندهی دریا با کمک همه کارشناسان از ماه ها قبل برنامه ریزی کردیم و برای نخستین بار دولت 260 میلیارد ریال برای ساماندهی سواحل خزر اختصاص داد که سهم مازندران از این اعتبار 180 میلیارد ریال است.

وی یکی از مولفه های اساسی پذیرش گردشگر خارجی در مازندران را توسعه زیرساخت های لازم از جمله جاده و فرودگاه دانست وگفت: باید آن را برای حضور گردشگران خارجی مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از توجه مسافران به مازندران به واسطه طبیعت بکر و زیبای استان و بخشی دیگر مربوط به میراث معنوی و ملی موجود در این دیار است ، ادامه داد: دماوند باشکوه و عظیم که مظهر ایستادگی و پایداری ملت ایران است از جمله میراث مهم ملی مازندران محسوب می شود که در سالیان متمادی مورد تعرض و تخریب قرار گرفت که امروز توانستیم جلوی غارت و تخریب آن را بگیریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ضمن تاکید بر تاریخ کهن و ارزشمند ایران اسلامی، اذعان داشت: با توجه به اسناد و شواهد می توان گفت هیچ جای ایران قدمت تاریخی مازندران را ندارد و این خطه مرکز نخستین سکونت گاه های بشری بوده است.

یونسی اظهار داشت: وجود امام زادگان در دیار علویان که بیانگر تشکیل اولین حکومت شیعی است، مورد توجه گردشگران و مسافران قرار دارد و امروز باید تلاش کنیم تا با استفاده بهینه از این میراث معنوی و تاریخی، تنوع گردشگری در مازندران ایجاد کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنرانی خود به مساله غرق شدگان در دریای خزر اشاره و گفت: تعداد ناجیان غریق در سواحل مازندران نسبت به سال گذشته 35 درصد، تعداد نیروهای هلال احمر 60 درصد و تعداد پرسنل نیروی انتظامی 13 درصد رشد داشته است.

یونسی با اشاره به کاهش چشم گیر تعداد غریق در سواحل مازندران نسبت به پارسال، اظهار داشت: تعداد غریق در خرداد ماه 86 درصد، در تیرماه 77 درصد و در مردادماه تا امروز 55 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: حتی مرگ یک هم وطن در دریا برای ما نامطلوب و مایه تاسف است و از مردم می خواهیم که به توصیه ها و هشدارها توجه کنند و از طرح های دریا و در زمان های مقرر برای شنا استفاده کنند.

بنابر آمارهای رسمی تابستان سال گذشته 220 نفر در سواحل دریای خزر در استان مازندران غرق شدند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text