دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

مسيري جايگزين كه مرحمي براي ترافيك سنگين جاده كرج – چالوس است

افشين پيرنون روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، بيان داشت: قرار است افتتاح رسمي اين محور با حضور يكي از مقامات عالي كشور انجام شود.
وي با اشاره به اينكه محور نوجان به چالوس يكي از محورهاي كمكي براي جاده چالوس محسوب مي شود، گفت: تا قبل از احداث اين محور هميشه نگراني مسئولان در بحث مديريت بحران و پدافند غير عامل اين بود كه در صورتي يك حادثه غير مترقبه در جاده كرج- چالوس رخ دهد، ترافيك محور كرج- چالوس به چه طريق تخليه مي شود و امداد رساني به چه صورت خواهد بود؟
وي ادامه داد: اين موضوع وزارت راه و شهرسازي و استانداري البرز را بر آن داشت تا احداث محور نوجان به چالوس را در دستور كار قرار دهند.
وي بيان داشت: محور نوجان –چالوس از مناطقي مانند خور، آدران و خوزنكلا مي گذرد و از 17كيلومتري به جاده كرج- چالوس متصل مي شود.
پيرنون بدون اشاره به آمار تردد در محور نوجان به چالوس گفت: طبق بررسي هايي كه انجام شده است استفاده مسافران از محور نوجان- چالوس به صورت چشمگيري صورت مي گيرد.و يكي از دلايل استقبال مسافران از اين محور فضاي گردشگري و تفريحي آن است .
وي افزود: وجود چشمه ها و آبشار ، طبيعت بكر و غيره سبب شده تا مسافران اين مسير را براي تردد انتخاب كنند.
وي اظهار كرد: پيش بيني تردد روزانه از اين جاده حدود دو هزار خودروبود كه اكنون بيش از اين نيز از اين جاده تردد انجام مي شود.
وي با بيان اينكه از ابتداي گشايش آزمايشي محور نوجان – چالوس خوشبختانه هيچ تصادفي رخ نداده است ، گفت: احداث محور نوجان- چالوس طبق استاندارد هاي روز دنيا احداث شده است .
محور نوجان –چالوس حدود 11كيلومتر مساقت دارد و با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال احداث شد.
عمليات احداث محور-نوجان چالوس يك سال به طول انجاميد.

 

مسیر جایگزین چالوس

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text