یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

مجموعه تاریخی باغ عباس‌آباد بهشهر در صدر بازدیدکنندگان اماکن تاریخی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از 27 اسفندماه 93 تا 10 فروردین ماه 94 مجموعه عباس آباد بهشهر با بازدید بیش از 48 هزار و 490 نفر و موزه رامسر با عنوان تماشاگه خزر با بازدید 48 هزار نفر از نظر میزان بازدید به ترتیب در رده اول و دوم قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از 27 اسفندماه 93 تا 10 فروردین ماه 94 مجموعه عباس آباد بهشهر در صدر بازدیدکنندگان اماکن تاریخی مازندران قرار گرفته است.

دلاور بزرگنیا در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران با اشاره به موقعیت جغرافیایی مجموعه تاریخی باغ عباس آباد بهشهر گفت: این منطقه در 9 کیلومتری شرق بهشهر و در میان جنگل‌های انبوه آثار، عمارات و راه‌هایی به چشم می‌خورد که مربوط به بقایای باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر در دوره شاه عباس صفوی است.

وی افزود: دسترسی به این بنا با جاده باریک آسفالته‌ای صورت می‌گیرد که در کیلومتر یک جاده بهشهر – گلوگاه از جاده اصلی منشعب می‌شود و گردشگران پس از طی 4 کیلومتر در جاده‌ای جنگلی وارد این مجموعه می‌شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: آثار به جا مانده از این مجموعه شامل محوطه‌سازی‌ها، صفه سازی‌ها، باغ‌ها، حمام، برج و باروها و جاده‌های سنگ‌فرشی است که اجزای این مجموعه را به هم متصل می‌کند.

وی افزود: این کاخ در زمان آبادی از مشهورترین باغ‌های صفوی بوده‌است که ابنیه‌ی مختلف آن با توجه به موقعیت و چشم‌انداز استثنایی که از یک طرف به دریا و شبه جزیره میانکاله از طرف دیگر به جنگل مشرف است، آن‌ را به یک مجموعه‌ی بی‌نظیر تبدیل کرده است.

بزرگنیا اظهار کرد: دریاچه عباس‌آباد در میان جنگل قرار گرفته‌است و به دلیل ساخت و سازهایی که شاه عباس در اطراف آن انجام داد، به نام عباس آباد معروف شده‌است.

وی افزود: وسعت آن حدود 10 هکتار و عمق آن نزدیک به 10 متر است، این دریاچه به دلیل دسترسی مناسب، داشتن محوطه اتراق، آثار باستانی و آب و هوای مناسب قابلیت‌های توریستی فراوان دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با توجه به آمار ارایه شده از سوی مدیر باغ جهانی عباس آباد بهشهر این سایت تاریخی در فهرست پربازدیدترین مناطق تاریخی استان قرار دارد.

وی ادامه داد: از 27 اسفندماه 93 تا 10 فروردین ماه 94 مجموعه عباس آباد بهشهر با بازدید بیش از 48 هزار و 490 نفر و موزه رامسر با عنوان تماشاگه خزر با بازدید 48 هزار نفر از نظر میزان بازدید به ترتیب در رده اول و دوم قرار گرفته است.

بزرگنیا گفت: سایت گوهر تپه بهشهر نیز با 20 هزار بازدیدکننده از مناطق پر بازدید استان بود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text