شنبه 8 اردیبهشت 1403

مازندران چالش امنیتی ندارد / اجازه گردن‌کشی به اوباش نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار مسعود جعفری‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چالش سخت امنیتی در مازندران نداریم، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی مجازی نصب شده در تلفن‌های همراه سبب شد تا برخی اوباش جنگ رسانه‌ای ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه پلیس با اشرافیت کامل اطلاعاتی سامانه شبکه اراذل و اوباش استان را به نوعی متلاشی کرده است، افزود: قصاص قاتل خانم دارابکلایی رعب و وحشت خاصی را بر پیکر اوباشگران، سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد کرد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه اراذل و اوباش برخی از شهرهای استان که به نوعی فضای رسانه‌های مجازی را به خود اختصاص داده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، بیان کرد: از ابتدای کار در مازندران به مردم استان قول دادم تا زمانی که در این استان فعالیت می‌کنم اجازه نمی‌دهم اوباشی گردن‌کشی کند.

این مسئول با اعلام اینکه برخورد با اراذل و اوباش جدی و با همکاری مراجع قضایی است، گفت: هیچ اوباشی جرات بروز و ظهور در مازندران را ندارد.

جعفری‌نسب با بیان اینکه برخی اوباش قدیمی در مازندران از توابین محسوب می‌شوند، ادامه داد: اراذل و اوباش برخی شهرهای مازندران وقتی جدیت برخورد ناجا را متوجه شدند خود را تسلیم کرده و یا به نصیحت سایر همتایان خود روی آوردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در برخورد با برخی گستاخی‌ها رافت اسلامی هم صورت می‌گرفت، تصریح کرد: با توجه به تکرار جرائم عواطف و رافت اسلامی گرفته می‌شود و برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در بحث قاچاق و توزیع مواد مخدر مدعی هستیم که هیچ جایی برای پخش این مواد خانمان‌سوز نمی‌گذاریم، خاطرنشان کرد: بازسازی، بهسازی و ساماندهی مناطق آلوده مازندران انجام شد و امسال 2 هزار و 100 نفر دستگیر شدند و از این تعداد یک هزار و 70 نفر قاچاقچی مواد مخدر خرد بودند که 275 کیلو گرم مواد مخدر خرد از این تعداد کشف و ضبط شد.

این مسئول با اعلام اینکه 40 باند مواد مخدر که در مازندران و استان‌های همجوار فعالیت می‌کردند توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند، گفت: 106 کلانتری و پاسگاه تا پایان سال‌جاری در برخورد با عاملان فروش و توزیع مواد مخدر برخورد جدی دارند.

جعفری‌نسب به برخورد با سارقان در مازندران اشاره کرد و افزود: رشد سرقت در مازندران مهار شد و نسبت به سال گذشته افزایش جرم سرقت نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه باند سرقت‌هایی که شناسایی و سارقان دستگیر شدند نسبت به سال گذشته کیفی‌تر بود، اظهار کرد: سارقان دستگیر شده از استان غرب کشور بودند که کشفیات درباره سرقت از منزل بود.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 87 باند سرقت در مازندران متلاشی و سارقان دستگیر شدند.

این مسئول با اعلام اینکه تیراندازی در سطح شهر ساری نداشتیم و دو مورد تخریب شیشه مغازه انجام گرفت، خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های پلیس مشخص شد تخریب شیشه با تفنگ ساچمه‌ای و جسم خارجی که اسلحه نبود انجام گرفت.

جعفری‌نسب با بیان اینکه امنیت مازندران مثال‌زدنی و تثبیت شده است، گفت: چالش سخت امنیتی در مازندران نداریم و نباید اجازه دهیم مورد امنیتی در استان ایجاد شود.

وی ناجا را مسئول ایجاد امنیت در جامعه دانست و ادامه داد: مانع نگهداری سلاح شکاری با مجوز از سوی مردم روستا و شکارچیان نیستیم اما افرادی که مجوز سلاح شکاری را تمدید نکردند به‌عنوان متخلف با آنان برخورد قانونی می‌شود.

فرمانده انتظامی مازندران اظهار کرد: 80 درصد از افرادی که از سلاح غیرمجاز استفاده کردند دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

جعفری‌نسب با اعلام اینکه موضوعات ناامنی که در سطح استان حادث می‌شود عقبه حاکمیتی و دولتی ندارد، گفت: مراجع قضایی با تعدد جرم از سوی مجرمان برخورد می‌کند، در هیچ شرایطی امنیت و آرامش مردم استان را به حراج نمی‌گذاریم.

به گزارش فارس، امروز مانور دستگیری اراذل و اوباش از سوی نیروی انتظامی مازندران در سطح شهر ساری انجام شد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text