دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

مازندران باسواد‌ترین استان کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، داوود تقی‌نیا ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی آموزش و پرورش فریدونکنار با استناد به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: در قرآن بیش از 70 بار از کلمه خواندن و بیش از 250 بار از نوشتن و مشتقات آن ذکر شده و این نشانه اهمیت علم در نزد خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه شاخصه توسعه کشور‌ها با میزان سواد مردم سنجش می‌شود، افزود: 22 میلیون نفر از ابتدای انقلاب تاکنون باسواد شده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مازندران به احادیثی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین و بزرگان دین اشاره و بیان کرد: هر جامعه‌ای که بخواهد رشد کند باید به سمت سواد برود.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاخصه‌های توسعه هر جامعه‌ای را با میزان سواد مردم آن جامعه ارزیابی می‌کنند، خاطرنشان کرد: 22 میلیون نفر پس از انقلاب اسلامی براساس سرشماری آمار نفوس و مسکن سال 1390 نرخ بی‌سوادی استان دو درصد اعلام شده و با استناد این آمار مازندران باسواد‌ترین استان کشور است.

تقی‌نیا با بیان اینکه دو سوم جمعیت بی‌سوادان جهان را زنان تشکیل می‌دهند و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، اضافه کرد: هدف سوادآموزی افراد 10 تا 49 سال است که هر فرد ایرانی که مدرک تحصیلی سوم دبستان را ندارد بی‌سواد محسوب می‌شود، باید برای انسداد مبادی بی‌سوادی بیشتر تلاش کنیم.

وی سوادآموزی را کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسا توصیف و خاطرنشان کرد: همکاری همه سازمان‌ها به ویژه دهیاران، شوراهای شهر و روستا، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای مرتبط در تبلیغ سواد و سوادآموزی، شناسایی و جذب بی‌سوادان باید بسیار پررنگ‌تر شود تا بتوانیم به‌زودی شاهد ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی و جشن ریشه‌کنی آن باشیم.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text