شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرمانده انتظامی مازندران : رعایت حجاب در طرح های دریا مناسب است

سردار مسعود جعفری نسب روز سه شنبه در حاشیه آغاز رزمایش ارتقا امنیت در سواحل دریای خزر در استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در مکان هایی که طرح دریا اجرا می شود مردم شئونات را رعایت می کنند ولی در برخی از مکان های دیگر شاهد بعضی از بی بندو باری ها هستیم که انشاءالله با این طرحی که اجرا می شود این بی بند وباری ها کاهش پیدا خواهد کرد.
وی اضافه کرد : در شهرک های ساحلی درحال حاضر با توجه به اینکه این شهرک ها هیات مدیره دارند برنامه ریزی های خوبی در حال اجرا است تا مردم بتوانند به درستی از سواحل و دریا استفاده کنند.
فرمانده انتظامی مازندران ابراز امیدواری کرد با مدیریتی که هیات مدیره شهرک ها انجام می دهند مزاحمت ها ، بی حجابی و سگ گردانی به حداقل برسد.
وی با اشاره به اینکه رزمایش امنیت سواحل از امروز در سواحل استان مازندران آغاز و تا سوم مهرماه ادامه خواهد داشت افزود : موضوعاتی که در این رزمایش دنبال می شود موضوعات ترافیکی ، اخلاقی ، مزاحمت های خیابانی و کنار سواحل و بد حجابی و بی حجابی است.
وی گفت : دنبال اجتماعی کردن موضوعات امنیتی هستیم و انتظار داریم دستگاههای فرهنگی حضور فعال تری در این زمینه داشته باشند و با امر به معروف و نهی از منکر رعایت موارد فوق را از مردم مطالبه کنند.
وی تصریح کرد : اقداماتی که پلیس انجام می دهد تکمیل کننده کارهای فرهنگی است اما درصدی از افراد هستند که تمکین نمی کنند و در این زمینه برخورد پلیس برخوردی امنیتی و قضایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه تمام برخوردهای ما تاکنون ارشادی بوده و اساسا پلیس دنبال توقیف خودرو نبوده افزود : اگر کسانی بخواهند شئونات اسلامی را رعایت نکنند در این زمینه از اهرم ( توقیف خودرو ) استفاده خواهیم کرد.
وی افزود : با بی حجابی ، سگ گردانی، فروش مشروبات الکلی در سواحل و مزاحمت برخورد خیلی جدی می کنیم.
سردار جعرفی نسب ادامه داد : 99 درصد مردم به دنبال آرامش هستند و تنها عده قلیلی می خواهند مشکل ایجاد کنند که پلیس مقابل این عده خواهد ایستاد و با آنها برخورد خواهد کرد.
سردار جعفری نسب ادامه داد : کسانی که در داخل خودرویشان کشف حجاب می کنند اینها هم خودرویشان به مدت طولانی توقیف می شود و هم اعمال قانون می شوند.
وی تصریح کرد : مخصوصا به کسانی که از استانهای دیگر به مازندران می آیند توصیه می شود شئونات و حقوق مردم این استان را رعایت کنند.
وی گفت : قاطبه مردمی که به استان مازندران سفر می کنند به دنبال آرامش هستند و این رزمایش این آرامش را به شهروندان هدیه خواهد داد.
وی افزود : کسانی که داخل ماشین سگ دارند ابتدا اعمال قانون می شوند و سپس حیوان به سازمان محیط زیست تحویل داده خواهد شد.
وی اضافه کرد : با بی حجابی برخورد ارشادی صورت می گیرد و اگر وضعیت ناگواری مشاهده شود متخلفین به مراکز قضایی معرفی می شوند.
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه 120 نقطه در ساحل 400 کیلومتری دریای خزر در استان مازندران برای شنا شناسایی شده و از این نقاط 94 نقطه در حال حاضر قابل استفاده است گفت : متاسفانه کسانی که از استانهای دیگر به مازندران سفر می کنند در خارج از این نقاط اقدام به نا می کنند که دچار حادثه می شوند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text