یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

فرمانده انتظامی: بساط قمه زنی در مازندران جمع شد

سردار مسعود جعفری نسب روز چهارشنبه در نشست خبری اظهارداشت : چند مورد قمه زنی در سال گذشته در این استان گزارش شده که پیش بینی می شود برای سالجاری همین تعداد اندک نیز وجود نداشته باشد و راهکار این معضل اجتماعی نیز نسخه اجتماعی است.
وی اضافه کرد: اگر در سالجاری نیز در هیات های مذهبی و یا برخی محلات گزارشی مبنی بر قمه زنی به نیروی انتظامی برسد، ما نیز طبق قانون برخورد می کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت : اکثر هیات های مذهبی در این استان علاوه بررعایت شئونات عزاداری نظم و انضباط اجتماعی ، همکاری خوبی نیز با نیروی انتظامی استان دارند.
سرد ار جعفری نسبت افزود: اندک هیات هایی که به احتمال به دلیل شلوغی دسته روی ها نظم و انضباط اجتماعی را رعایت نکرده و یا دچار هرج و مرج می شوند نیز با همکاری ماموران ما این دسته های عزاداری نیز هماهنگ خواهند شد.
** کنترل امنیت خواهران عزادار مازندرانی با 500 پلیس زن
فرمانده نیروی انتظامی مازندران از به کارگیری 500 پلیس زن در این استان برای برقراری نظم و امنیت و کنترل در آئین عزاداری بانوان خبر داد و گفت : بانوانی که برای عزاداری به خیابان ها می آیند باید شئونات اسلامی را رعایت کنند و ما نیز با مزاحمین در این حوزه برخورد خواهیم کرد.
سردار جعفری نسبت اظهار داشت : در سال های گذشته به دلیل ادغام خواهران با دسته های عزاداری مشکلاتی برای برقراری امنیت و نظم اجتماعی وجود داشت که به کارگیری پلیس زن می تواند این مشکلات را کاهش دهد.
در مازندران حدود پنج هزار هیات مذهبی فعالیت دارند که یک سوم از این هیات ها مربوط به شهرستان ساری مرکز استان است

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text