یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

طرح جامع آب در مازندران اجرایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت جیان بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه های آب و برق مازندران، اجرای طرح جامع آب را برای رفع مشکلات کم آبی در بخش شرب، کشاورزیق صنعت مهم برشمرد و گفت: همچنین باید اجرای طرح های فاضلاب نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های فاضلاب در راستای حفظ ذخایر آبهای زیر زمینی و حفاظت از محیط زیست مهم است، تصریح کرد: اجرای پروژه های آب و فاضلاب استان مازندران باید تسریع شود.

محمد ابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران نیز با اشاره به اجرای طرح انتقال آب روخانه چالوس به دشت مرکزی و هراز یادآور شد: این کانال یکصد کیلومتر پیشرفت دارد و سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب به دشت مرکزی و هراز منتقل می کند.

وی با اشاره به اینکه کانال انتقال آب چالوس از طرح های بزرگ توسعه منابع مازندران است، پیشرفت این طرح را ۴۰ درصد بیان کرد و گفت: با بهره برداری آن شهرهای مرکزی استان نیز مشکل کم آبی شان رفع می شود.

محمدرضا محمودی معاون بهره برداری شرکت آبفا شهری مازندران نیز با اشاره به معضل کمبود آب در استان، بهره برداری نامناسب از آبهای زیرزمینی و کاهش نزولات جوی را از مشکلات برشمرد.

وی نفوذ آلودگی های سطحی از جمله فاضلاب های خانگی به منابع آب زیرزمینی و رودخانه ها را از دیگر عوامل تهدید کننده منابع تامین آب در استان مازندران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد مردم استان از مزایای طرح های جمع آوری فاضلاب بهره مند هستند.

وزیر نیرو

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text