شنبه 8 اردیبهشت 1403

صرف هزینه 35 میلیارد ریالی برای ایمن‌سازی جاده چالوس

عباس صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از راه‌های ارتباطی بسیار مهم و ملی سود می‌برد و همین امر اهمیت البرز را نسبت به دیگر استان‌های کشور افزایش داده است.

وی افزود: البرز در حال حاضر پل ارتباطی پایتخت با 13 استان کشور است و وجود راه‌های برون‌شهری مانند جاده چالوس و آزادراه‌های تهران ـ کرج و کرج ـ قزوین بخش مهمی از بار ترافیکی کشور را به دوش می‌کشد.

مدیر راهداری استان البرز تصریح کرد: در میان محورهای برون‌شهری استان البرز یکی از راه‌های اصلی و بسیار مهم و حساس که اهمیت کشوری دارد، محور کرج ـ چالوس است.

صفری گفت: سالانه میلیون‌ها خودرو در این محور تردد می‌کنند و متاسفانه به دلایل مختلف از جمله مهندسی محور که مربوط به 70 سال قبل بوده، افزایش بسیار زیاد تردد خودروها و شرایط جغرافیایی جاده چالوس، سالانه شاهد تصادف‌های متعدد و خسارات جانی و مالی به شهروندان در این محور هستیم.

وی افزود: در همین راستا طرح‌هایی با هدف ایمن‌سازی جاده کرج ـ چالوس در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز قرار دارد که طی حدود 2 سال اخیر با جدیت بسیار زیادی در دست انجام است.

مدیر راهداری استان البرز بیان داشت: در این زمینه اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال طی 18 ماه اخیر هزینه شده است و در تلاش هستیم تا با جذب اعتبارات ملی، طرح ایمن‌سازی جاده چالوس را نهایی کنیم.

صفری افزود: احداث، ترمیم و بهسازی دیوارهای حائل، افزایش و ترمیم سیستم‌های روشنایی، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و علائم هشدار دهنده، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، احداث و ترمیم دیوارهای ضامن فعلی، از جمله اقداماتی است که به طور دائم در دستور کار راهداری البرز و دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با جذب اعتبارات ملی در این حوزه بتوانیم، جاده‌ چالوس به ویژه نقاط حادثه‌خیز این محور مهم را ایمن‌سازی کنیم.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text