دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

شایعه یک تغییر حساس در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با توجه به اینکه عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور از چند ماه گذشته از انجام نشدن تغییرات در حوزه این وزارتخانه به‌دلیل پرهیز از شائبه‌های انتخاباتی خبر داده بود، اما پس از مدتی شایعه تغییر در یکی از حساس‌ترین مسئولیت‌های فرمانداری در شمال کشور یعنی فرمانداری مرکز مازندران طی چند روز اخیر قوت گرفت و شنیده‌ها خبر از حضور افرادی در این مسند می‌داد که یکی از آنها در کارنامه خود سوابقی همچون تنظیم نامه‌ای تند و جمع‌آوری امضا برای این نامه به مقام معظم رهبری در مورد رد صلاحیت شدن برخی‌ در ایام انتخابات مجلس هفتم و تهدید و تأکید بر برگزار نکردن انتخابات را به همراه داشت.

با توجه به تغییرات اخیری که در استان مازندران پس از سفر ریاست جمهوری و به‌ویژه تغییر پست کلیدی مدیرکل سیاسی و انتخابات مازندران در آستانه انتخابات، فشارها، بیانیه‌ها و اعتراضات از سوی طیف‌های مختلف اصلاح و انحصارطلب بر استاندار مازندران فزونی یافت، به‌نوعی که هر کس با ادبیاتی نسبت به ربیع فلاح لب به اعتراض می‌گشود.

حال با توجه به این همه فشار، باری دیگر شایعه تغییر فرماندار ساری که از سویی خاطرجمع کردن سهم‌خواهان را برای مجموعه مدیریت استانداری در پی دارد و از سویی دیگر بنا بر برخی اظهارنظرها مهندسی انتخابات آینده را نیز مشمول می‌شود، نیز قوت گرفته است.

اگر این انتصاب در این وقت اتفاق بیافتد، در واقع حاشیه‌ای جدید به‌عنوان پروژه بی‌اعتمادسازی مردم نسبت به سلامت انتخابات، دامن‌گیر مردم مرکز مازندران می‌شود.

انتظار مردم مازندران این است که آقای استاندار تنها چهار ماه مانده به انتخابات، کمی دست‌به‌عصاتر حرکت کند و با برگزاری انتخاباتی سالم و بدون حاشیه در مرکز مازندران، به شعور مردم احترام گذارده شود.

طی همین شایعات روز گذشته سیدرمضان شجاعی‌کیاسری نماینده مردم ساری و میاندورود، اظهار کرد: اگر این انتصاب صحت داشته باشد، استاندار مازندران کلیات انتخابات مجلس در مرکز استان را زیرسئوال برده، نتیجه انتخابات ساری قابل پیش‌بینی شده و هم خودم و دیگر کاندیداها را برای حضور در انتخابات پیشرو مردد کرد، زیرا اگر به این منوال پیش رود، انتخابات یک نمایش است.

وی بیان کرد: فرد مطرح‌شده برای سمت فرمانداری ساری، مبانی روشن و افراطی دارد و قطعاً در این زمان کم مانده تا انتخابات آینده، این تغییر جو سیاسی، ساری را متشنج می‌کند، دولت به‌دنبال تغییر در روند انتخابات است و با سیاستی خاص به‌دنبال وارد کردن وکلای خود به مجلس است، اقداماتی که نه ملت در آن تدبیری می‌بینند و نه امیدی به آینده دیده می‌شود.

همچنین فرماندار ساری درباره مطرح شدن شایعاتی مبنی بر جابه‌جایی وی، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: بنده تابع محض ولایت فقیه و سرباز نظام هستم و تبعیت از سیاست‌های دولت تدبیر و امید را وظیفه خود می‌دانم.

جواد واحدی با اعلام اینکه در عزل و نصب‌ها تابع نظر استاندار هستیم، افزود: هرجا که مسئولان استانی به بنده ابلاغ کنند، برای خدمتگزاری حاضر هستم.

وی در پایان گفت: هدف، خدمت در نظام اسلامی است که باید تلاش شود تا رضایت مردم را در خدمتگزاری جلب کنیم.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text