دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

سفر 90 هزار گردشگر خارجی به مازندران

مهران حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد گردشگر 250 هزار شب در هتل و مراکز گردشگری مازندران اقامت داشته اند.
وی گفت که این گردشگران بیشتر از کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس به ویژه عراق بودند که مازندران را از میان استان های کشور به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران پیش بینی کرد که تعداد و میزان حضور گردشگران و مسافران خارجی به این استان در نیمه دوم سال بیشتر شود.
وی ادامه داد: اصفهان و شیراز با جذابیت بیشتر تاریخی از شهرهای شناخته شده برای گردشگران خارجی هستند به همین دلیل مقصد سفر بیشتر گردشگران خارجی این شهرها است.
حسنی افزود: هرچند مازندران دارای بیش از 700 اثر تاریخی ثبت شده است ولی دلیل حضور گردشگران به این استان بیشتر همان جاذبه های طبیعی آن است.
وی گفت: وجود بیش از 300 کیلومتر دریا و نیز جنگل به عنوان ظرفیت و پتانسیل خدادادی در مازندران است که این استان را به عنوان مقصد سفر گردشگران خارجی تبدیل کرده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران همچنین از چشمه های آب معدنی به عنوان بخش دیگری از ظرفیت گردشگری این استان نام برد که زمینه ساز حضور و استقبال مسافران خارجی است.
براساس اعلام میراث فرهنگی مازندران سال گذشته 250 هزار گردشگر خارجی به این استان سفر کرده اند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text