یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران فعال شد

علی نبیان معاون استاندار مازندران صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان مازندران اظهار داشت: سفر در مازندران از روز گذشته در مبادی ورودی استان آغاتز شده است.

وی با بیان اینکه سفر در مازندران همه مکانی و همه زمانی است و مختص ایام تعطیل نمی‌شود، گفت: مازندران استان گردشگری است و همه دستگاه‌ها نیز به نوعی متولی این امر هستند.

نبییان بر مدیریت بازار و تامین مایحتاج و نظارت بر قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: حضور مسئولان در جای جای استان موجب دلگرمی مردم است این موضوع بیش از گذشته باید پیشگیری و نظارت شود.

وی به حضور نیروی انتظامی جهت تامین امنیت گردشگران و پلیس راهنمایی و راهور برای ایجاد فضایی آرام برای مردم اشاره کرد و گفت: کار ستاد کار گروهی است و در قالب کارگروهی می توان به نقطه مطلوب رسید.همه اعضای ستاد تسهیلات سفر جدای از جایگاه حقیقی و حقوقی باید بر مسائل دیگر نظارت داشته باشند.

فعالیت دائمی ستاد تسهیلات سفر

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران از شکل گیری ستاد مشترک نظارت از اول دیماه سال جاری جهت نظارت بر تاسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: این ستاد به صورت دائمی در تمام طول سال به ویژه در ایام تعطیل بر نحوه خدمات رسانی تاسیسات گردشگری نظارت می‌کنند.

دلاور بزرگ نیا گفت: مازندران در تعطیلات آینده  740هزار و 197 نفر شب اقامت دارد که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش یافت.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گفت: امسال برای نخستین سال دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی نیز کشیک‌های نوروزی خواهند داشت و گردشگران به ویژه مسافرانی که در تاسیسات اقامتی سکونت می کنند می توانند از تورهای یک روزه  مازندران گردی استفاده کنند.

بزرگ نیا افزود: 4 پایگاه اطلاع رسانی و 170 مرکز رزرواسیون در سراسر استان با لباس و کلاه متحت الشکل آماده اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی هستند.

مدیرکل گردشگری مازندران از استقبال گردشگران نوروزی در مبادی ورودی استان خبر داد و گفت:16  موزه و سایت موزه، 13 نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در 11 شهرستان در قالب 450 غرفه ویژه نوروز خدمات ارائه می‌کند.

وی از برگزاری 21 مورد کنسرت موسیقی و آمادگی 270 کتابخانه عمومی در ایام نوروز خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب، ایستگاه نقاشی ، نمایشگاه آثار تجسمی، توزیع بسته‌های فرهنگی، جشن شادی، مسابقات سرگرمی، نوروزخوانی، عکس نوروزی بخشی از برنامه‌های فرهنگی است که با تقویم زمانی مشخص در تعطیلات نوروزی به اجرا درمی‌آید.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text