شنبه 8 اردیبهشت 1403

زمین‌خواری از مشکلات جدی استان مازندران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معصومه ابتکار طی سفر به استان مازندارن در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای بازدید یک روزه خود از جنگل‌های مازندران به اظهار داشت: در این سفر با فعالان و دوستداران محیط زیست استان مازندران دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه را در داخل مناطق جنگلی داشتیم و دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات سازمان‌های مردم‌نهاد و نظرات دولت مطرح و در مورد آنها گفت‌وگو شد تا وضعیت بهبود یابد.

وی ادامه داد: پس از آن بازدیدی را از نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان در جنگل با موضوع حفاظت از جنگل و هشدار برای حفظ درختان داشتیم که بسیار فنی بود و مفاهیم زیبایی را گسترش می‌داد.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به بازدید خود از مناطق مختلف جنگل‌های هیرکانی عنوان کرد: متاسفانه شاهد آسیب‌هایی در بخش‌های مختلف جنگل‌ها از جمله زمین‌خواری، جنگل‌خواری و طرح‌های بهره‌برداری از جنگل بودیم که مشکلات مختلفی را به وجود آورده بود.

وی ادامه داد: در بخشی از این سفر نیز  پاسگاه سر محیط‌بانی دودانگه که محیط‌بانی خوب و مجهزی است، افتتاح شد و توانستیم؛ تلاش‌‌های صورت گرفته در قالب طرح‌های حفاظتی در مناطق مختلف را بازدید کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با مشکلات موجود در زمینه زمین‌خواری و جنگل‌خواری در مازندران گفت: تغییر کاربری زمین‌های این منطقه برای ویلاسازی و کاربردهای تجاری و اقتصادی از مشکلات جدی  استان مازندران است که در ارزشمندترین زمین های این استان که در نقاط خوش آب و هوا قرار گرفته صورت می‌گیرد.

ابتکار گفت: برنامه‌ریزی بسیار خوبی با همکاری قوه قضاییه برای مقابله با این مساله انجام شده است، علاوه بر آن معاون اول رئیس‌جمهور نیز کمیته مبارزه با مفاسد را تشکیل داده  که در آن به این مسئله نیز پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به صورت جدی با زمین‌خواری مقابله می‌کند، افزود: در موارد زیادی مانند زمین‌خواری‌های میانکاله این سازمان به صورت قانونی اقدام کرده است و تاکنون رفع تصرفات خوبی نیز صورت گرفته است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text