شنبه 8 اردیبهشت 1403

زمینه روابط تجاری مازندران و روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد محمدپور عمران ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان مازندران با اشاره به اینکه علاقه‌مندی برای توسعه صادرات در استان وجود دارد و به دنبال بهبود وضعیت موجود هستیم، اظهار کرد: صادرات 40 تا 50 میلیارد دلاری محصولات غیرنفتی دست یافتنی است و کشور به این نتیجه رسید که فعالیت در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه دولت برای توسعه صادرات کمک می‌کند ولی برنامه حمایت مستقیم در دستور کار نیست و کمک دولت در غالب حمایت‌های مالیاتی است، افزود: حمایت از برگزاری نمایشگاه می‌تواند در قالب حمایت از صادرکنندگان تدوین شود که در این زمینه بسیاری از کشورها در این زمینه گام‌های مناسبی برداشتند.

محمدپور یکی از برنامه‌های حمایتی که در مازندران در دستور کار است را برقراری پرواز با کشورهای سی.آی.اس عنوان کرد و یادآور شد: این موضوع نیاز به حمایت همه جانبه در استان است.

وی با اشاره به پیگیری انجام شده برای ایجاد سرای تجاری مازندران در استراخان روسیه افزود: این مجموعه نیز به‌زودی در استراخان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه رقابت‌پذیری در تولید کالا باید مدنظر قرار گیرد، گفت: عراق، افغانستان، ترکیه، روسیه، کشورهای حاشیه دریای خزر شرکای خوب تجاری برای مازندران محسوب می‌شوند، ولی نیاز است که دغدغه این کشورها در تولید محصول مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به رایزنی انجام شده برای دریافت مجوز صادرات محصولات دریایی ایران به روسیه، اضافه کرد: مازندران در این زمینه با توجه به مرز دریایی و زمینی مناسب می‌تواند ورود پیدا کند.

محمدپور عمران در پایان با اشاره به اینکه تبادل تجاری بین مازندران و روسی با پول‌های ملی دو طرف انجام می‌شود، گفت: زمینه روابط تجاری مازندران و روسیه با پول ملی دو کشور فراهم شد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text