یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

روستاهای بالای 20 خانوار مازندران از نعمت گاز برخودار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد ابراهیم زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران از شروع نهضت گاز رسانی در استان مازندران خبر داد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در استان مازندران وجود دارد که با برنامه‌ زمان‌بندی شده تلاش داریم که این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای ساماندهی 117 پروژه نیمه تمام شرکت گاز که در سال 88 شروع شده بود، افزود: طبق برنامه‌ زمانبندی شده 90 پروژه در سال جاری به اتمام می‌رسد و بقیه پروژه‌ها نیز در هفته بسیج سرانجام می‌رسد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای 117 پروژه نیمه تمام بیش از 50 هزار علمک در  بخش مرزن‌آباد خبر داد.

ابراهیم زاده در ادامه از برنامه دولت برای گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار در کشور و به تبع آن در استان اشاره کرد و گفت: تا سال 97 همه روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز برخودار می‌شوند.

وی با اعلام اینکه اجرای 254 پروژه در شرکت گاز استان نیز طرح ریزی شد، خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه 400 روستا در سال 95 از نعمت گاز برخودار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مازندران به اقدامات این شرکت برای تکمیل پروژه گاز سمنان به مازندران نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح عملیات گاز رسانی به مناطق محروم چهاردانگه و دودانگه نیز انجام می‌شود.

وی درباره وضعیت پروژه گاز رسانی سمنان به مازندران بیان داشت:طول اجرای این پروژه 170 کیلومتر است و دولت هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح اعتبار اختصاص داد.

ابراهیم زاده یادآور شد: با اجرای این طرح 100 هزار خانوار مازندرانی از نعمت گاز برخودار می‌شوند.

وی در ادامه به میزان مطالبات شرکت گاز مازندران نیز اشاره کرد و بیان داشت: این شرکت در حال حاضر 221 میلیارد تومان از مردم، صنایع و نهادهای دولت طلبکار است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اضافه کرد: 70 میلیارد تومان از مطالبات ما مربوط به نیروگاه برق، 43 میلیارد تومان از صنایع، 87 میلیارد تومان از مشترکان خانگی و 20 میلیارد تومان از سایر بخش‌ها مطالبه داریم.

وی در ادامه به پرداخت بدهی‌های این شرکت در مدت حضورش نیز اشاره کرد و گفت: این شرکت 100 میلیارد تومان بدهی داشت که در این مدت 50 میلیارد تومانش پرداخت شد.

ابراهیم زاده یادآور شد: از 50 میلیارد تومان بدهی پرداختی ما 33 میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها و مابقی به پیمانکاران پرداخت شد و با این روند پرداخت تحولی جدی در پرداخت بدهی‌ها انجام شد.

وی درپاسخ به سئوال خبرنگار فارس که با وجودی که گاز سمنان به مازندران هنوز به این شرکت تزریق نشد، آیا ممکن است که با وجود افزایش تعدادی دیگر مشترک به بدنه این شرکت در گاز رسانی به مشترکان فعلی دچار مشکل شوید، افزود: دولت با تزریق و تولید گاز این مشکل را برطرف می‌کند و در زمستان مشکل افت فشار گاز در استان نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران یکی از برنامه این شرکت را تامین گاز مشترکانی که امکان لوله‌گذاری برای آنها وجود ندارد اعلام کرد و گفت: هدف این است که بسیاری از سوخت‌های غیر گاز در کشور جمع آوری شود به این دلیل که در کشور گاز به انداز تامین نیاز داخلی وجود دارد و به همین دلیل تلاش این است که پروژه‌های این شرکت سریع‌تر به بهره برداری برسد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text