سه‌شنبه 29 اسفند 1402

درباره مجتمع شهر سبز رامسر

تاریخچه

بدون شک رامسر یکی از معروفترین و محبوب ترین نقاط تفریحی ایران است. اما با وجود آن بسیاری از جاذبه های طبیعی و توریستی این منطقه از نظر گردشگران پوشیده و دور از دسترس است.
پروژه ساخت و توسعه مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر در سال 83 با هدف دمیدن خونی تازه در رگ های حیاتی گردشگری منطقه، پس از تحقیقات مقدماتی و انتخاب بهترین مسیر خط تله کابین و برنامه ریزی توسعه پایدار با هدف حفظ محیط زیست، ایجاد اشتغال و ارتقاء کیفی و کمی صنعت گردشگری ملی آغاز شد. دشواری ساخت ایستگاه بالای تله کابین و مسیر خط 1 با همدلی دست اندرکاران این پروژه ملی و مسئولین ذیربط مغلوب دستان پرتوان ایرانی شد و سرانجام خط تله کابین رامسر در اریبهشت ماه 1387 راه اندازی گردید.
تله کابین رامسر با سرعت 3 متر بر ثانیه، مسیر 2000 متری را در مدت 12 دقیقه طی می نماید و تا ارتفاع 700 متری بالا رفته تا سختی صعود از صخره های رفیع البرز را به سفری آسان و دلچسب تبدیل کند. آفتاب طلایی و شن های ساحلی دریای شمال توسط تله کابین رامسر به گذری فرحبخش در جنگلهای زیبای مه گرفته ارتفاعات سماموس پیوند خورده تا جای پای اراده ایرانی در صنعت توریسم جهانی درخشان شود.
مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر علاوه بر خط تله کابین شامل چندین پروژه اقامتی و تفریحی دیگر نیز می باشد. از جمله این طرحها چندین رستوران و کافی شاپ زیبا در یک مجموعه متنوع از چشم اندازهای زیبا و همچنین واحدهای تجاری و فروشگاهی معتبر و متنوع می باشد.پیست کارتینگ، پیست باگی، زمین بازی پینت بال، کلوپ دریایی و جت اسکی نیز از دیگر طرحهای ورزشی تفریحی مجموعه است که تا به امروز افتتاح شده است. تفرجگاه های زیبا، آب نمای موزیکال، آب نمای آب و آتش، پارک جنگلی ایلمیلی و آلاچیق های ساحلی نیز فرصت مغتنمی برای گذران اوقاتی شیرین است. از دیگر جاذبه های بی نظیر این مجموعه بزرگترین شهربازی مدرن شمال ایران است که در زمینی به مساحت 2 هکتار راه اندازی شده است. مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر با هدف بهره مندی بیشتر گردشگران از طبیعت بکر جنگلهای سرسبز کوهستانی اقدام به احداث دهکده زیبای جنگلی با کلبه های مجهز به امکانات کامل رفاهی و سوئیت های اقامتی VIP در یکی از زیباترین نقاط سایت کوهستانی نموده و همچنین جهت دسترسی زمینی به این واحدها اقدام به ساخت جاده آسفالت جنگلی نموده است تا یکی از بهترین و دل انگیزترین نقاط اقامتی ایران را در اختیار گردشگران قرار دهد.
مجموعه شهرسبز رامسر یکی از مدرنترین مجموعه های تفریحی ایران است که با دیدگاهی جامع بر پایه اصول مدیریت جهانی ساخته و اداره می شود. این مجموعه در اولین سال بهره برداری (1389) موفق به دریافت جایزه مدیریت کیفیت از شرکت GIC انگلستان شده است. معماری مدرن و منطبق با محیط زیست، رعایت اصول علمی و فرهنگ اصیل و ارزش نهادن به هر ایرانی به عنوان مالکان اصلی زیبایی این سرزمین، پایه های ساخت و توسعه شهر سبز رامسر است که توانسته با قلب و روح گردشگران ارتباطی صمیمانه برقرار کند.طرح جامع توسعه گردشگری مجموعه شامل پروژه های عظیم و بی نظیر دیگری از قبیل احداث و توسعه یکی از بزرگترین مجموعه های فراساحلی ایران، اسکله دریایی، سالن همایشها و نمایشگاهی، سینما 4 بعدی، باشگاه بولینگ، باشگاه هوانوردی و هتل کوهستانی ـ دریایی است که با تکمیل هرچه سریعتر آن سیر تحول و پیشرفت منطقه در جاده هموار توسعه پایدار شکل می گیرد.مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر در 5 کیلومتری غرب رامسر واقع شده است و کاملترین مجموعه رفاهی تفریحی ایران محسوب می شود. در این مجموعه سعی شده آخرین استانداردهای روز دنیا برای طراحی قسمت های مختلف آن انجام شود و تمام تلاش مجموعه رفاه و آسایش مسافران و گردشگران عزیز می باشد

دستاوردها و موفقیت ها

  • جایزه مدیریت کیفیت از شرکت GIS انگلستان

  • ساعات بازدید مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر

    ساعات فعالیت مجتع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر با توجه به شرایط جوی متغیر می باشد.

    برای اطلاعات بیشتر با شماره روابط عمومی تله کابین رامسر 5363513-0192 تماس حاصل فرمایید.

    • ساعات بازدید مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر در تابستان
      8 الی 24
    • ساعات بازدید مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر در زمستان
      9 صبح الی 17 عصر
    • موقعیت جغرافیایی مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر

      مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر در فاصله ی 5 کیلومتری غرب رامسر (به سمت رودسر) و 103 کیلومتری شهر رشت واقع شده است؛ که در دو سایت شمالی و جنوبی طراحی شده و بوسیله زیر گذر از دو سایت می توان استفاده نمود.
      تله کابین رامسر دارای دو ورودی می باشد:
      • یک ورودی در شمال که هم استانی های مازندرانی می توانند استفاده نمایند.
      • یک ورودی در جنوب جهت مسافرینی که از گیلان به مازندران وارد می شوند.
      شهر رامسر غربی ترین شهر استان مازندران است. از نظر مسافت، نزدیکترین طریقه رسیدن به رامسر از تهران، از طریق کرج، چالوس و تنکابن است. هرچند مسیر کرج، قزوین، رشت، لاهیجان، لنگرود و رودسر نیز خالی از لطف نیست.
      مجتمع سبز رامسر

Check Also

جاذبه های گردشگری نوشهر

نوشهر (به مازندرانی: نوشِر) از شهرهای استان مازندران ایران است. بخش کجور از توابع شهرستان نوشهر است یک بخش تاریخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text