یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

درآمد 900 میلیارد تومانی شهرداری‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح بعد از ظهر امروز در چهل و چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های مازندران، اظهار کرد: امام راحل در دوران عمر پربرکت خود، اقدامات موثری انجام دادند و نامگذاری برخی ایام در طول سال مانند هفته وحدت، از اندیشه‌های امام راحل است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت برای کشور ما و همه مسلمانان دنیا، عزت و اقتدار است، افزود: باید تلاش کنیم در مسئولیت خود از برکات هفته وحدت بهره ببریم و اکنون که در آستانه برگزاری انتخابات هستیم باید وحدت را در همه حوزه‌ها ترویج کنیم.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مازندران از نظر وضعیت کتابخانه‌ها رو به توسعه است اما هنوز به جایگاه اصلی در این حوزه دست نیافت، گفت: اگر در مرکز استان، اداره بهزیستی فضایی برای کتابخانه روشندلان دارد جابه‌جایی کتابخانه صورت نگیرد، اما در مراکزی که با مشکل مواجه هستیم، خدمات‌دهی به روشندلان به صورت تلفیقی انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه نباید اعلام کنیم جوانان علاقه‌ای به کتابخوانی ندارند، تصریح کرد: همواره بخشی از جامعه نیازمند کمک و همراهی است و باید فضا را فراهم کنیم تا افراد راغب به کتابخوانی شوند.

فلاح با اشاره به اینکه فضای کتابخانه‌ها باید پرنشاط و جذاب باشد، ادامه داد: فراهم نبودن امکانات در کتابخانه‌ها، فضای جذاب برای جوان امروز به وجود نمی‌آورد و معتقدیم فضای کتابخانه باید با بهترین تجهیزات و جذابیت‌ها در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در تمام دنیا موظف به انجام امور فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: در اینجا کتابخانه‌ها باید به دنبال سهم نیم‌درصد فرهنگی از سوی شهرداری‌ها باشند و دستگاه‌های نظارتی هم در پرداخت این سهم به کتابخانه‌های عمومی، نقش خود را ایفا کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه 900 میلیارد تومان شهرداری‌ها مازندران درآمد دارند که سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها 4 میلیارد و 500 میلیون تومان است، اظهار کرد: چه کاری با ارزش‌تر از اینکه این درآمد در کتابخانه هزینه شود و شاید در برخی شهرداری‌ها توجه چندانی به این حوزه نشود.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت خیران در استان بسیار بالا است و باید از این حوزه استفاده کنیم، گفت: تلفیق کمک خیران و سهم نیم درصد شهرداری‌ها می‌تواند به گسترش فضای کتابخوانی در استان کمک کند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text