دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

خانه خلیلیان به تاریخ پیوست

بابل – در حالی تیغ بولدوزرها به خانه تاریخی دوره قهوه قجری خلیلیان بابل رسید که این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: بولدوزرها این بار هم زودتر از متولیان امر به بنای تاریخی در مازندران رسیدند و خانه‌ای با معماری خاص از دوره قاجاری را از حافظه زمین حذف کردند.

صبح یک روز تعطیل در دی‌ماه، بخشی از خانه قاجاری «خلیلیان» بابل که میراثی ماندگار از عهد قاجار است و روزگاری محل برگزاری روضه و حضور علمای بزرگ ازجمله مرحوم آیت‌الله «بیکایی» و مرحوم آیت‌الله «هادی روحانی» بوده تخریب شد.

مسئولان اوقاف تخریبی بودن این بنا و احتمال آوار و ریزش را دلیل تخریب بیان می‌کنند و معتقدند هیچ سندی مبنی بر میراثی بودن و ثبت در فهرست آثار ملی آن ارائه نشده است، اما درعین حال مسئولان میراث فرهنگی مازندران نیز عقیده دارند که این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ایران در حال ثبت شدن است و نباید تخریب می‌شد.

بااین‌وجود حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: خانه خلیلیان بابل خانه‌ای تخریبی بوده که هرلحظه احتمال آوار و تخریب آن وجود داشت و از سوی دیگر شاهد اعتراضات مردمی بودیم که چرا اوقاف نسبت به مرمت و حفظ آن اقدام نمی‌کند.

خانه خلیلیان

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text