یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

جویبار کمترین بیکار را دارد

 به گزارش خبرنگار مهر، رضا گنجی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری جویبار با حضور معاون قوه قضائیه با بیان اینکه در سفر دولت نهم مصوبه ای برای استقرار و احداث شهرک بازیافت ضایعات ارائه شد که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است، اظهارداشت: با احداث شهرک بازیافت در شهرستان سرقت و فروش اموال مسروقه صورت نخواهد گرفت.

وی با توجه به شعار سال جاری مقام معظم رهبری، افزود: ارتباط و همکاری بین دستگاههای اجرایی و قضائی در شهرستان با توجه به شعار سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی ایجاد شده است.

گنجی به حمایت از سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: بزرگترین مجتمع و مزرعه ماهیان خاویاری در جویبار که به عنوان پایتخت خاویار جهان نامگذاری شده است باید از سرمایه گذاران در شهرستان حمایت شود.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی شهرستان و ۱۸ کیلومتر ساحل بکر، اذعان داشت: برخی زمین به سرمایه گذاران برای اجرای طرح واگذار کردند که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفت و این زمین ها یک محفل شخصی برای عده ای شده است.

گنجی با تاکید بر ورود جدی به بحث زمینخواری در شهرستان جویبار، اظهارداشت: ۱۶ هزار متر مربع زمین از اشخاص متجاوز پس گرفته شد و با صدور حکم، اجرای آن انجام شد.

همچنین نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به مشکلات سواحل و زمینخواری در شهرستان جویبار و رفع آن تاکید کرد.

کمال علیپور با بیان اینکه مردم امین نظام و دادگستری مرجع و پناهگاه است، اظهارداشت: در برنامه چهارم و پنجم بحث نرم افزاری و الکترونیکی کردن پرونده های قضائی در دادگستری ها، قوه قضائیه و شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته و باید عملیاتی شود و به دلیل عدم اجرای دولت الکترونیکی و کمبود نیروی انسانی پرونده های بسیاری معطل مانده است.

لزوم برخورد جدی با زمینخواری

دبیر مجمع نمایندگان مازندران به شفاف سازی در دستگاه قضا تاکید کرد و افزود: حساسیت در بحث شفاف سازی باید پررنگ تر شود و دستگاه قضا تمام برنامه ها و اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند.

علیپور در خصوص زمینخواری در سواحل دریا، گفت: موضوع زمینخواری باید مورد توجه قرار گیرد چرا که زمین هایی که به برخی برای اجرای پروژه واگذار شده است، هنوز عملیاتی نشده است.

وی به حمایت از سرمایه گذاران و اتمام طرح های آنها تاکید کرد.

همچنین حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه جویبار نیز با بیان اینکه اقتدار قضایی ضامن امنیت روانی جامعه است، گفت: باید برخورد با دانه درشت ها، زمین خواری توسط قوه قضائیه صورت گیرد.

وی به اجرای سیاست های پیشگیرانه و برنامه ریزی مدون برای جلوگیری از جرم تاکید کرد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text