یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

جشنواره ملی مرکبات در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی محمدی روز پنجشنبه در نشست خبری گفت : این جشنواره 29 آذر تا سوم دیماه امسال در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر برگزار می شود .
وی ادامه داد : دراین جشنواره ،نمایشگاه های تخصصی معرفی و شناساندن خواص فیزیولوژی، دارویی ، فرآوری ، بسته بندی ، بازاریابی و تجارت و روشهای تولید مرکبات برپا می شود .
فرماندار قائمشهر گفت : تولید کنندگان ،صادرکنندگان و فروشندگان مرکبات کشور در قالب غرفه هایی مراحل کاشت نهال ، نگهداری ، تولید ، چگونگی بسته بندی و فرآوری مرکبات را در این جشنواره به بازدیدکنندگان عرضه و ارائه می کنند.
وی با اشاره به مقارن شدن برگزاری جشنواره ملی مرکبات با شب یلدا ، ادامه داد: بهمین منظور ویژه برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با آداب و رسوم بومی و سنتی مازندران برای حاضران برگزار می شود .
محمدی گفت: همزمان با شب یلدا با برپایی کرسی در نمایشگاه بین المللی مازندران و محل برگزاری این جشنواره ، شب یلدای عمومی مردم مازندران برگزار می شود .
وی ابراز امیدواری کرد با حضور گرم و صمیمی مردم مازندران در مراسم شب یلدای عمومی و پاسداشت آیین ورسوم کهن مازندران ،بستر برای انتقال این آیین ها به نسل اینده فراهم شود.
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی برای تولیدکنندگان و بهره برداران مرکبات را از برنامه های جنبی جشنواره ملی مرکبات اعلام کرد و گفت: کارشناسان و محققان جهاد کشاورزی و موسسات تحقیقاتی مرکبات کشور سخنرانان این دوره ها هستند.
فرزین فرهادی ادامه داد : همچنین غرفه های مخصوص ترویج و تحقیق با حضور محققان حوزه باغداری درمدت زمان برگزاری این جشنواره آماده پاسخگویی به افراد هستند.
وی همچنین از هماهنگی برای حضور و عرضه تولیدات بروز بسته بندی کارخانه های اتریش ، آلمان ، اسپانیا و ایتالیا دراین جشنواره خبرداد .
از چهار ونیم میلیون تن تولید مرکبات کشور دو ونیم میلیون تن در مازندران تولید می شود .
مازندران 55 درصد تولید مرکبات کشور را برعهده دارد

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text