دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در جاده چالوس انجام شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین معصوم در جلسه ساماندهی و رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه هرجا همت وجود داشته باشد، خلاءهای قانونی کم می‌شود، اظهار داشت: بخشی از آسیب‌ها به سبب نبود اهتمام برای مبارزه در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و زمین‌خواری است.

وی با بیان اینکه زمانی که دستگاه‌ها برای مبارزه با این معضل اتفاق نظر پیدا کنند، به توفیق می‌رسیم، افزود: تا زمانی که هزینه تخلف به درستی پرداخت نشود این مشکلات وجود دارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: عدم برخورد و رافت نشان دادن در این زمینه ظلم به جامعه و خدمت به کسانی است که قصد دارند نظام قانونمند کشور را از هم بپاشند.

وی با بیان اینکه در این زمینه دچار مشکلات کلان هستیم، گفت: در تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد متاسفانه معمولا اثری از “دانه درشت‌ها ” وجود ندارد و به همین سبب این تخریب ها مورد قبول ما نیست چراکه باید در نظام اجرایی عدالت رعایت شود.

معصوم با تاکید بر اینکه با تبعیض کاری از پیش نمی‌رود، خاطرنشان کرد: هرجا اراده کردیم برای انجام کاری، آن کار به بهترین شکل انجام شد و جایی که نخواستیم اتفاق نیفتاد، البته خلاهای قانونی و کمبود اعتبار وجود دارد اما به عنوان مشکل اصلی مطرح نیست.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با ساخت و سازهای استان البرز به عنوان نقطه آسیب مورد توجه قرار گرفته، اظهار داشت: خلاءهای موجود باید رفع شود و در این راستا باید از شوراهای اسلامی استفاده شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی تصریح کرد: شوراها و چنین عواملی در صورت حمایت ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شوند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه حفظ این منابع به عنوان یک الزام و نه انتخاب مطرح است، گفت: منابع آب، اراضی، جلوگیری از حاشیه نشینی، اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه در صورت توسعه حاشیه نشینی به توسعه شهری لطمه وارد می‌شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توسعه حاشیه‌نشینی جرم و بزه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد، گفت: این امر در آینده جامعه را تهدید کرده و پاگیر فرزندان ما می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های جامع و برنامه‌ریزی‌های شهری از مواردی است که برای جامعه سالم نیاز است و عدول از هریک جامعه را به سمت معیوب شدن پیش می‌برد.

معصوم اظهار داشت: در این راستا توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در جاده چالوس از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه این منطقه دارای وضعیت اسفباری است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text