دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

ترافیک ‌سنگین در جاده هراز/ رانندگان احتیاط کنند

علی نوری‌پور دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل اظهار کرد: هم‌اکنون تردد خودروها در دو سمت محور هراز از تهران به مازندران و از مازندران به پایتخت کشور جریان دارد.

وی افزود: حجم ترافیک در بیشتر نقاط این محور سنگین و نیمه‌سنگین گزارش شده است.

نوری‌پور با اعلام اینکه حجم تردد از منطقه پلور به سمت گزنک سنگین گزارش شده و عبور و مرور خودروها به کندی در حال انجام است، بیان کرد: راهداران محور مواصلاتی هراز به صورت شبانه‌روزی در حالت آماده‌باش بوده و هم‌اکنون برای روان‌سازی تردد در محور هراز فعالیت دارند.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران گفت: صبح امروز در منطقه لاریجان شاهد آسمان صاف و آفتابی بوده ولی عصر امروز هوای ابری را در این محور شاهد بودیم.

نوری‌پور یادآور شد: خوشبختانه تاکنون در این محور تصادف منجر به فوت و یا جراحت سنگین در اثر برخورد خودروها گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تعطیلات نوروز هرساله مسافران زیادی از پایتخت و استان‌های مختلف کشور را روانه مازندران می‌کند، تصریح کرد: رانندگانی که در این محور تردد دارند هم باید برای داشتن سفری خوب و خاطره‌انگیز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

نوری‌پور اظهار کرد: مرکز اطلاعات راه‌های کشور و مرکز پیام پلیس اطلاعات راه‌های مازندران با تلفن‌های گویا و شبانه‌روزی به همراه سامانه پیام کوتاه با تازه‌ترین اطلاعات از وضعیت راه‌های کشور و مازندران آماده پاسخگویی به هموطنان هستند.

این مسئول ادامه داد: رانندگانی که در محور مواصلاتی هراز و دیگر جاده‌های کشور تردد دارند برای حصول ایمنی بیشتر همیشه از کمربندهای ایمنی استفاده کنند و در مسافرت‌های طولانی مدت خود را خسته نکنند هرچند مهم‌ترین عامل ایمنی در جاده‌ها رانندگان هستند، بنابراین هرگز از خط ممتد جاده‌ها عبور نکنند و با سلامتی کامل پشت فرمان بنشینند.

نوری‌پور افزود: رانندگان همواره با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در جاده‌ها علایم ایمنی را به خاطر سلامتی رانندگان و دیگر افراد رعایت کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی سال گذشته شاهد سردی زیادی در فصل زمستان بودیم، بیان کرد: در فصول سرد سال و زمستان نیز به رانندگان محور هراز توصیه می‌کردیم که از سالم بودن بخش‌های مختلف اتومبیل همانند موتور، چرخ‌ها، سیستم روشنایی، برف‌پاکن‌ها، ترمزها و بخاری مطمئن بوده و با توجه به شرایط ناپایدار جوی از وضعیت درجه حرارت خودرو اطمینان حاصل کنند هر چند در فصل زمستان با توجه به ریزش سنگین برف و یخ‌زدگی جاده داشتن زنجیرچرخ یا لاستیک یخ‌شکن، بیل دسته کوتاه، مواد غذایی و پوشاک گرم در اتومبیل لازم است.

به گزارش فارس، در دو روز گذشته در محور مواصلاتی هراز شاهد ریزش‌های پی‌درپی کوه و مسدود شدن مقطعی جاده بودیم که در این بین تعدادی از مسافران نوروزی و هموطنان‌ کشته و زخمی شدند.

بارش شدید باران و روان شدن سیل در منطقه زیارباغ محور هراز نیز در روزهای گذشته سیلاب را منجر شد و در پی آن کند شدن تردد خودروها و ترافیک سنگین در محور هراز گزارش شده بود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text