یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

تداوم هوای خنک در نوار شمالی کشور تا پایان هفته

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما، احتمال وقوع تگرگ و باد و باران شدید در نواحی مختلف کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار«محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز گذشته بتدریج در نوار شمالی کشور در سطوح پایین جو، جریان‌های شمالی حاکم شده‌اند که سبب انتقال رطوبت و هوای خنک از عرض‌های شمالی به سواحل جنوبی دریای خزر و نوار شمالی کشور شده است. همچنین گذر سامانه کم ارتفاع تراز میانی جو در سه روز آینده آسمان ابری، بارندگی، مه‌آلود بودن جاده‌های کوهستانی برای دامنه‌های شمالی البرز، و برای شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور رگبار، رعد و برق و کاهش محسوس دما را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه درمناطق مستعد شمال غرب کشور از جمله شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی احتمال وقوع تگرگ وجود دارد، گفت: طی سه روز آینده در مناطقی از شمال غرب در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال شرق کشور مثل شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات شمال سمنان انتظار بارندگی و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: در 24 ساعت آینده در نواحی شمال آذربایجان، اردبیل، گلستان، مازندران و گیلان بارش تشدید خواهد شد. همچنین طی سه روز آینده در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال هرمزگان در بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق همراه با وزش موقت باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دمای هوا در نوار شمالی کشور نسبت به روز قبل کاهش محسوس دارد، که پیش‌بینی می‌شود خنکی هوا تا اواخر هفته جاری در نوار شمالی کشور تداوم یابد.

وظیفه در ادامه به وضعیت هوای پایتخت اشاره کرد و گفت: آسمان تهران، امروز کمی ابری، در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 34 و 21 درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان تهران در روز چهارشنبه چهارم شهریور، کمی ابری، در بعدازظهر وزش باد، در ارتفاعات افزایش ابر و در روز پنج‌شنبه پنجم شهریور، نیز صاف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 33 و 21 درجه سانتیگراد خواهد بود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text