شنبه 8 اردیبهشت 1403

بیانیه ارشاد مازندران در خصوص حواشی «شب نشان نیما»

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، پیرامون حواشی مربوط به «هفتمین شب نشان نیما» در شهرستان نوشهر و پیگیری اقدامات قانونی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مازنی خبر ، در متن این بیانیه آمده است :

بسمه‌تعالی

به اطلاع علاقمندان حوزه فرهنگ و هنر می‌رساند «هفتمین همایش شب نشان نیما» ، شانزدهم دی‌ماه جاری در سالن همایش‌های سازمان بنادر و دریانوردی نوشهر از سوی یکی از مؤسسات مردم‌نهاد به‌عنوان بخش خصوصی به اجرا در آمد.

دوره‌ی هفتم «همایش شب نشان نیما» همچون شش دوره‌ی گذشته‌ی آن در سال‌های پیشین، از ساختاری کاملاً غیردولتی برخوردار بوده و برگزارکنندگان، اقدام به طی تشریفات اداری و اخذ مجوز رسمی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سایر دستگاه‌های ذیربط نمودند.

لیکن متأسفانه برخی اقدامات صورت‌گرفته در برنامه‌ی اجرا شده، فراتر از مجوز صادره و خارج از موارد مورد تعهد مؤسسه مذکور بوده است که این اداره‌کل، اقدامات مقتضی را در این خصوص، در دستور کار قرار داده است.

دعوت از میهمانانی خارج از لیست اعلام شده و بی‌توجهی به مجوز صادره از سوی مؤسسه برگزارکننده، در کمال تأسف منجر به بروز فضایی مغایر با چارچوب‌های فرهنگی در همایش مورد اشاره گردید که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، پس از بررسی تمامی ابعاد و پیگیری دقیق موضوع، برخوردهای قانونی لازم را با مؤسسه مردم‌نهاد نیمایوشیج نوشهر به‌عنوان برگزارکننده‌ی این برنامه انجام خواهد داد.

پرواضح است که دستگاه فرهنگی استان مازندران به تبع سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ضوابط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، خود را مسئول نگاه‌داری از تلاشگران متعهد فرهنگ‌و‌هنر و نگاه‌بانی از ارزش‌های والای اخلاقی و اعتقادی این مرزوبوم دانسته و در این مسیر، از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text