شنبه 8 اردیبهشت 1403

بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران شمال تا سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمدناصر زندی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اتفاق بزرگی که در حوزه اجرایی کشور در سال 92 رخ داد، اظهار کرد: در سال 92 دولت تدبیر و امید با رویکرد اعتدال توسط مردم انتخاب شد که دولتی برآمده از قانون‌گرایی و توجه به آرامش سیاسی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف بود.

وی با مقایسه وضعیت کشور در روزهای نخست روی کار آمدن دولت و امروز خاطرنشان کرد: با وجود تنگناهای اقتصادی که بر دولت تحمیل شد و بر اساس وضعیتی که قبل از تحریم بر کشور حاکم بود تلاش دولت در عرصه دیپلماسی در پایان سال 94 جواب داد و کشور از تحریم خارج شد.

* تکیه به فرمایشات رهبری عامل موفقیت در برجام

فرماندار چالوس با اشاره به وضعیت اقتصاد، تورم و رکود اقتصادی کشور بیان کرد: بعد از لغو تحریم با وجود مشکلاتی که استکبار جهانی در زمینه برجام ایجاد کرد و مشکلاتی بر سر راه کشور ما قرار داد، اما ملت ما با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری از این فرصت استفاده کرد و توانست در حوزه اقتصادی نیز آرامش نسبی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در حوزه تجارت و اقتصاد فضای امیدی در کشور باز شد، افزود: توجه به بهداشت و درمان که از دغدغه‌های مردم در حوزه معالجات محسوب می‌شد نیز با اجرای طرح سلامت از سال 93 در دستور کار قرار گرفت.

* حاکمیت مدیریت عقلانی بر کشور

زندی با اشاره به اینکه مدیریتی که در تمام حوزه‌ها بر کشور حاکم است مدیریتی عقلانی بوده و مسائل در مجرای صحیح اجرایی و عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: در استان مازندران نیز با حضور استاندار مازندران تحول خوبی در حوزه‌های مختلف اجرایی و اداری صورت گرفت و توجهی که شخص ایشان به غرب استان مازندران دارد نیز ستودنی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان چالوس به‌دلیل موقعیت خاص و استراتژیک این شهرستان بستر خوبی برای اجرای فعالیت‌ها مهیا است، گفت: یکی از مشکلات اساسی در این منطقه مشکلات حوزه ترافیک بود که سبب می‌شد تا در فصولی از سال در زمان پیک تعطیلات ترافیک شدید و یکطرفه شدن جاده چالوس را به دنبال بیاورد و بر همین اساس بود که مسأله تکمیل و ساخت آزادراه در دستور کار قرار گرفت.

* تخصیص اعتبار 1200 میلیاردی به قطعه 4 آزادراه

فرماندار چالوس با بیان اینکه اگر چه پروژه آزادراه تهران شمال سال‌های طولانی کلنگ‌زنی شد و پیشرفت مناسبی نداشت، خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر با پیگیری‌های انجام‌شده مشکلات اساسی در این حوزه برطرف شد و با تخصیص یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار اراده جدی برای ادامه مسیر صورت گرفت.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل قطعه 4 آزادراه تهران شمال ساخت قطعه یک از تهران به سمت شهرستانک در دستور کار قرار گرفت و قرار است تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

* اجرای قطعات دو و سه آزادراه تهران شمال

زندی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران شمال مسیر برای مردم شهرستان چالوس نیز کوتاه می‌شود، افزود: قطعات دو و سه آزادراه تهران شمال نیز در دستور کار بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی قرار دارد.

وی به اقدامات انجام‌شده در حوزه شهر و بخش مرزن‌آباد اشاره کرد و افزود: با توجه به محرومیت‌های این مناطق گازرسانی به شهر و بخش مرزن‌آباد آغاز شد و عملیات گازرسانی در شهر مرزن‌آباد به پایان رسید.

* گازرسانی به 16 روستای بیرون‌بشم مرزن‌آباد

وی از اجرای عملیات گازرسانی به 16 روستای حوزه بیرون‌بشم مرزن‌آباد خبر داد و اظهار کرد: روستاهای طویر و ناتر در بخش مرزن‌آباد نیز در مرحله گازرسانی در فاز بعدی قرار دارد.

زندی با اشاره به مشکل آب شرب بخش بیرون‌بشم مرزن‌آباد که سال‌های زیادی به‌عنوان دغدغه جدی در این بخش محسوب می‌شد، بیان کرد: با اختصاص اعتبارات از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی عملیات آب‌رسانی و لوله‌گذاری به این بخش نیز در حال اجرا شدن است.

* عملیاتی شدن 22 کیلومتر خط انتقال در دو ماه

وی  خاطر‌نشان کرد: یکی از مصادیق همت و همراهی ملت و دولت این بود که هشت روستای بیرون‌بشم رباط با انجام کار جهادی در مدت کمتر از دو ماه 22 کیلومتر از خط انتقال آن عملیاتی شد.

فرماندار چالوس پل سردآبرود را بزرگ‌ترین معضل مردم چالوس در زمینه ایجاد بار ترافیکی سنگین خواند و اضافه کرد: یکی از نگرانی‌های مردم طولانی شدن احداث این پروژه بود که بر خلاف انتظار عمومی این پروژه نیز بعد از دو ماه اجرایی و بهره‌برداری شد.

* عدم نارضایتی مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی

وی بهره‌برداری از تونل داخل شهری چالوس را از دیگر پروژه‌های عمرانی صورت گرفته در سال گذشته برشمرد و اظهار کرد: با وجود اینکه در سال گذشته بدترین سال مالی دولت بود و با توجه به مشکلاتی که در زمینه تحریم‌ها و کاهش فروش نفت ایجاد شده و تخصیص اعتبارات پایین بود اما به‌همت مدیران و پیمانکاران کارهای خوبی در منطقه صورت گرفت.

زندی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های مربوط به آب‌رسانی، راه و شهرسازی، بهسازی روستاها، آب شرب شهری و روستایی در مرزن‌آباد و هچیرود از مشکلات جدی مردم محسوب می‌شد که همه آنها مورد توجه قرار گرفت و امروز مشکل جدی که سبب نارضایتی عمومی در این‌باره شود وجود ندارد.

* انجام مطالعات پروژه انتقال آب دلیر به چالوس

وی با اشاره به پروژه‌ انتقال آب از دلیر به چالوس که باید در آینده مورد استفاده قرار گیرد و مطالعات آن به‌پایان رسید، افزود: از دیگر اقداماتی که در سال گذشته در شهرستان چالوس محقق شد تجهیز بیمارستان آیت‌الله طالقانی این شهرستان بود که سبب شد تا هم‌اکنون این مرکز به‌عنوان بهترین بیمارستان غرب استان محسوب شود.

فرماندار چالوس با بیان اینکه چهاربانده‌شدن راه مرزن‌آباد نیز به‌همت راه و شهرسازی انجام شد و باید ادامه پیدا کند، یادآور شد: برای سال‌جاری نیز پروژه‌هایی در دست اقدام است که در صورت افزایش تخصیص اعتبار و قول استاندار مازندران شاهد عملیاتی شدن آنها نیز هستیم.

وی در مورد عمل به‌شعار سال مقام معظم رهبری نیز خاطر‌نشان کرد: در این‌باره نیز با دستور استاندار برای اجرای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال جوانان استان مازندران از نخستین استان‌های پیشرو بود که جلسات متعددی برگزار شد و با تأکید بر ارائه تسهیلات از سوی دولت بر سر راه سرمایه‌گذاران در صدد است تا به فرمایش رهبری مبنی بر اجرایی و عملیاتی شدن تمام کارها عمل کند.

* تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا

زندی تکمیل پروژه‌هایی که از درصد پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار بوده و در مدت زمان کمی قابل بهره‌برداری است را از رویکردهای سال 95 در چالوس عنوان کرد و افزود: در حوزه روستایی نیز با همت بخشداران و حمایت شوراها و دهیاران بسیاری از اقدامات عمران و آبادی توسط دهیاران و شوراها با حمایت دولت در زمینه واریز عوارض به‌حساب آنها استفاده شد.

وی از آسفالت 10 کیلومتر راه روستایی با مشارکت مردم در سال گذشته در شهرستان چالوس خبر داد و افزود: یکی از تأکیدات در این دولت قانون‌مند کردن قوانین موجود در حوزه‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی است که اگر خارج از ضابطه کار می‌شد شاهد از دست دادن زمین‌های حاصل‌خیز بودیم.

* آزادسازی 6 کیلومتر از مسیر دریا/ جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

فرماندار چالوس از آزادسازی 9 هکتار از اراضی کشاورزی که مورد تحریف و تملک افراد سودجو قرار گرفته بود خبر داد و اظهار کرد: در حوزه سواحل نیز در دو سال اخیر 34 هزار متر مربع از حریم دریا به‌طول 6 کیلومتر مسیر دریا آزادسازی شد و مورد بهره‌برداری عمومی قرار گرفت و این‌کار ادامه می‌یابد تا تمام نوار ساحلی برای استفاده مردم باز شود.

وی با انتقاد از ساخت و سازهای بی‌رویه و ارائه خدمات آب، برق و گاز به‌آنها خاطر‌نشان کرد: شاید این ساخت و سازها در کوتاه‌مدت منافعی برای سودجویان داشت و یا در زمینه اشتغال‌زایی برای برخی‌ها نیز موثر بود که شاید این مسأله در کوتاه‌مدت خوب جلوه کند اما با توجه به این‌که همه ما به آیندگان بدهکار هستیم بنابراین وظیفه داریم تا زمین‌های موجود را به بهترین صورت حفظ کنیم.

زندی در پایان با تأکید بر اینکه باید تولید کشور حمایت شود، گفت: هرگز نباید خارج از ضابطه احداث بنایی صوت گرفته و زمین‌های حاصل‌خیز را از بین برد چرا که یکی از راه‌های عدم نیاز به کشورهای بیگانه این است که سرمایه‌ها و اراضی موجود با چنگ و دندان حفظ شود و اگر چه رعایت قانون محدویت‌هایی را به‌دنبال دارد اما در اجرای آن منفعتی‌است که به‌عموم مردم می‌رسد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text