جمعه 7 اردیبهشت 1403

برق روستاهای سیلزده مازندران تا ظهر امروز وصل می شود

علی اصغر احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : برای تسریع در عملیات برقرسانی به مناطق مسکونی روستایی و شهری قطع شده ناشی از سیل، 200 نیرو از شرکت های برق استان های همجوار به مازندران آمدند.
وی تعداد روستاهایی که برقشان براثرتندباد اخیر قطع شده را افزون بر 100 روستا در شهرستان های قائمشهر و آمل اعلام کرد.
به گفته وی در مجموع در این استان براثر تندباد و سیل به افزون بر یک هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شده است.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت که خدمات رسانی اولیه به توفان زدگان مازنی در شهرستان های قائمشهر و آمل به پایان رسید و کار پاکسازی آثار سیل و توفان از سطح این شهرها به خصوص قائمشهر در حال انجام است.
وی توزیع موادغذایی، نایلون برای پوشش ساختمان های خسارت دیده و سایر ملزومات را از اقدام های انجام شده به سیلزدگان مازنی در 24 ساعت گذشته اعلام کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران نیز گفت :توفان بامداد جمعه حدود 60میلیارد ریال به تاسیسات توزیع نیرو برق استان شامل ترانس،تیرهای برق و پارگی هزاران متر سیم خسارت وارد کرده است.
قاسم شهابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توفان به بیش از 40 دستگاه ترانس برق و 400تیر برق خسارت وارد کرده است، ادامه داد: بیشتر ترانس های برق تعویض و تیرهای برق جدید کاشته شدند.
وی اضافه کرد: در 24ساعت گذشته با همکاری پیمانکاران برق از استان های تهران ، گلستان و سمنان برق بیشتر رشته سیم های اصلی در شهرستان های آمل و قائمشهر وصل شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو رشته سیم برق در قائمشهر همچنان بی برق است، خاطر نشان کرد: تا پایان وقت امروز با برق دار شدن این دو رشته سیم ،برق تمام روستاهای درمسیر این رشته سیم وصل می شود.
وی بیان داشت: اکنون تمام رشته های اصلی برق شهرستان بابل وصل شده است و مشکلی نداریم.
بر اساس اعلام شرکت توزیع برق مازندران ،توفان برق 70 درصد از مشترکان شهرستان های قائمشهر و آمل و 10 درصد از مشترکان بابل را قطع کرده بود.
استان مازندران با دو شرکت توزیع برق تحت عنوان مازندران و غرب استان در شهر ساری و نوشهر بیش از یک میلیون و 700 هزار مشترک دارد.
بر اساس گزارش هواشناسی توفانی که بامداد روز جمعه مناطق مختلف استان را در نوردید بین 90 تا 130 کیلومتر بر ساعت در مناطق مختلف سرعت داشت .
این توفان که ساعت چهار بامداد از غرب مازندران شروع و به سمت شرق آمد ، سبب آبگرفتگی بخشی از معابر و خانه های شهری و روستایی و رساندن خسارت به بخش های مختلف از جمله کشاورزی شد.
طبق گزارش هواشناسی مازندران ناپایداری جوی در این خطه شمال کشور تا فردا 14 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text