شنبه 8 اردیبهشت 1403

باند قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شدند

ذبیح‌الله پهلوانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران اظهار کرد: نیروی انتظامی و پلیس پیشگیری مازندران با رویکرد مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر حتی خرده‌فروشان و عناصر اصلی توانست 74 باند قاچاق مواد مخدر را متلاشی و از این میان یک تن و 100 کیلوگرم مواد مخدر را کشف کند.

وی با اشاره به تعامل و رویکرد نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در سلامت و ترک معتادین به مواد مخدر افزود: در این خصوص با هماهنگی نیروی انتظامی و با مجوز بهزیستی 78 کمپ ترک اعتیاد دایر است و 384 مرکز رسمی ترک اعتیاد نیز از طریق دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارد.

رئیس پلیس پیشگیری مازندران تصریح کرد: کانون کاهش آسیب و درمان معتادان در ساری با ظرفیت 400 نفر دایر شده که تاکنون یک هزار و 567 نفر تاکنون دستگیر و جهت درمان به این کانون معرفی شدند.

پهلوانی تاکید کرد: خانواده‌ها باید موضوع مواد مخدر صنعتی را جدی بگیرند زیرا این پدیده شوم در فاصله 72 ساعت تولید می‌شود و آثار مخرب بسیار زیادی دارد؛ در این خصوص خانواده‌ها و مردم در صورت مشاهد هر گونه مورد مشکوک آن را با پلیس 110 در میان بگذارند.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در خصوص انعکاس درست و به موقع عملکرد نیروی انتظامی ابراز کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی مردم و پلیس هستند، بنابراین می‌توانند با انعکاس درست اخبار و عملکرد نیروی انتظامی نقش مهمی در کاهش وقوع جرم و برخورد با مجرمین داشته باشند.

این مسئول عنوان کرد: نیروی انتظامی به مقوله‌هایی چون تامین نظم و امنیت، آسایش عمومی و فردی، برخورد با هنجارشکنان و جرائم مشکوک، ارائه خدمات مشاوره‌ای، انجام آموزش همگانی در کلانتری و پاسگاه‌ها، پیشگیری اجتماعی از طریق شبکه‌های محلی و تقویت نگهبان محله با استفاده از شرکت‌های انتظام و پلیس‌های افتخاری می‌پردازد.

پهلوانی از فعالیت یک هزار و 400 نگهبان محله در استان خبر داد و یادآور شد: در نظر داریم این تعداد را به 4 هزار نفر در استان برسانیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان چالوس 150 نفر نیرو تحت عنوان نگهبان محله فعالیت دارند، اظهار کرد: این تعداد که در ایجاد و برقراری نظم با شرکت‌ها و موسسات انتظام همکاری دارند تحت پوشش دو شرکت در چالوس مشغول فعالیت هستند.

رئیس پلیس پیشگیری مازندران افزود: در حال حاضر تعداد 22 شرکت انتظام دارای مجوز در استان فعالیت دارند و با توجه به ظرفیت هر شهرستان اگر تقاضایی باشد پس از مطرح شدن در کارگروه، مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

پهلوانی در پایان متذکر شد: ایجاد امنیت در بین مردم نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها است که می‌توانند در این زمینه یار و یاور نیروی انتظامی باشند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text