یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

بازرسی از ۳ هزار مشاور املاک در مازندران

علی دیوسالار  درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در مازندران اظهار کرد: تاکنون ۱۳۲ هکتار زمین در داخل محدوده شهر و ۶۳۰ هکتار در قالب چهار شهرک تامین شد که آماده ساخت نهضت ملی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در سامانه نهضت ملی مسکن ۹ هزار و ۳۴۱ واحد تعریف شده است و پروانه بیش از ۴ هزار ۳۰۰ واحد صادر شد، گفت: ۵ هزار و ۵۱۷ واحد زمین به متقاضیان واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بیان کرد: از این تعداد، ۵ هزار و ۳۹۳ واحد به طرح نهضت ملی مسکن و ۱۲۴ واحد به طرح جوانی جمعیت استان واگذار شده است.

دیوسالار زمین مورد نیاز مازندران برای طرح نهضت ملی مسکن را هزار و ۵۴۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۱۳۲ هکتار زمین در شهرستان‌های استان تامین شده است و بقیه نیز در حال شناسایی است.

وی از تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خبر داد و اظهار داشت: برپایی گشت‌های مشترک برای ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک در شهر‌های استان شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه در راستای ساماندهی مشاورین املاک مازندران، ۳ هزار و ۱۴۵ مشاورین املاک بازرسی شدند که ۱۴۰ واحد متخلف پلمب شد، افزود: در مازندران ۲۱ هزار واحد مشاور املاک فعال است که ۶۵۳ واحد فاقد مجوز هستند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text