جمعه 7 اردیبهشت 1403

بازدید از 4 هزار و 846 مکان گردشگری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، مهران حسنی اظهار کرد: بیشترین آمار نظارت بر تاسیسات گردشگری با 4 هزار و 846 بازدید به مازندران اختصاص یافت.

وی با اشاره به فعالیت 20 اکیپ نظارتی در سراسر استان، افزود: این نظارت‌ها براساس تصمیم گرفته شده در ستاد اجرایی خدمات سفر برای نظارت بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی تمامی تاسیسات گردشگری اعم از دولتی و خصوصی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

حسنی از نظارت بر تاسیسات گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: تاثیرگذارترین اقدام در زمینه گردشگری نظارت بر نحوه ارائه خدمات از لحاظ کمی و کیفی به گردشگران است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بر استانداردسازی تاسیسات گردشگری تاکید کرد و بیان داشت: ارتقای سطح خدمات به منظور رفاه حال هرچه بیشتر گردشگر در مقصد سفر خواهد بود در حال حاضر نیز با توجه به آسیب‌شناسی صورت گرفته استانداردسازی تاسیسات اقامتی و پذیرایی با برنامه‌ریزی خاصی منطبق با ضوابط و شرایط موجود در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سرویس‌دهی مطلوب و خدمات‌دهی ارزشمند در تاسیسات گردشگری حائز اهمیت است و زمانی یک مشتری از اقامت در تاسیسات گردشگری احساس رضایت دارد که خدمات‌دهی این اماکن مناسب باشد.

حسنی با بیان اینکه موضوع استاندارد در محیط‌های عادی و عمومی روز به روز افزایش می‌یابد نحوه اجرای استانداردسازی اماکن اقامتی و پذیرایی در مناطق مختلف براساس مختصات هر منطقه ویژگی‌های خاص خود را دارد، گفت: استانداردسازی اماکن اقامتی توسط گردشگران ارزیابی و با دیگر مناطق مقایسه می‌شود، به همین منظور متولیان امور در تاسیسات اقامتی استان لازم است این موضوع را محور برنامه‌های خود قرار دهند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text