جمعه 7 اردیبهشت 1403

اورژانس 115 مازندران بالگرد دار شد

دکتر فرهادی مصدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : این بالگرد نو جایگزین یک فروند بالگردی شده که 31 شهریورماه گذشته در منطفه هراز سقوط کرده بود.
اواخر شهریورماه سال جاری یک فروند بالگرد اورژانس 115 مازندران در هنگام ماموریت در محور هراز به دلیل کاهش دید ناشی از گرد و غبار سقوط کرد که در این حادثه مصطفی صادقی یکی از تکنسین های پزشکی اورژانس استان نیز جان باخت.
رئیس اورژانس 115 مازندران گفت که با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز فوریت های پزشکی استان ، بالگرد جدید از محل دریافت غرامت شرکت بیمه جایگزین و بزودی نیز برای امداد رسانی به کار گرفته می شود.
به گفته وی برای خرید بالگرد جدید260 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که این اعتبار از محل دریافت غرامت از شرکت بیمه ای که این بالگرد را تحت پوشش داشته، تامین شد.
هم اکنون بالگردهای در اختیار اورژانس 115 از بالگردهای متوسط 212 و 215 است که قیمت حدود پنج تا هشت میلیون دلار دارند.
مازندران به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی جنگل و دریا سالانه پذیرای 30 میلیون مسافر از اقصی نقاط ایران است وبالا بودن سوانح در این خطه از شمال کشور تجهیز استان به بالگرد را قطعی کرد.
در نیمه نخست سال جاری حدود 400 نفر براثر سوانح رانندگی در محورهای این استان کشته و هشت هزار نفر نیز مصدوم شدند و در اکثر این حوادث اورژانس 115 خدمات رسان اصلی است.

 

اورژانس مازندران

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text