یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

اقامت ۵.۵ میلیون مسافر در مازندران

ساری – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، تعداد مسافران مقیم در این استان را ۵ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۳۲۴ نفر شب در استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور بزرگ نیا ظهر شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران تعداد بازدیدهای نظارتی انجام شده از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر و صنوف مختلف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی، درمانی و مراکز حمل و نقل راسه هزار و ۱۸۲ مورد عنوان و اظهارداشت: در بازرسی های نظارتی از واحدهای اقامتی و صنوف عرضه مواد غذایی از ۲۷ اسفند تا هفتم فروردین ۹۳ مورد تشویق و ۱۶۱ مورد تذکر و اخطار کتبی به ستاد اجرایی خدمات سفر استان گزارش شده است.

وی تعداد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی را ۶ هزار و ۴۷۷ مورد بیان کرد و افزود: از ۲۷ اسفند تا روز گذشته ۴ هزار و ۷۷۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ۱۸ مورد فوتی ناشی از تصادف و  تروما در بیمارستان ها خبر و تصریح کرد: ۸۸۹ مورد تصادفی در مراکز درمانی و اورژانس مورد پذیرش قرار گرفته اند.

بزرگ نیا تعداد ماموریت های تصادفی و غیرتصادفی اورژانس ۱۱۵ از ۲۷ اسفند تا هفتم فروردین سه هزار و ۴۰۷ مورد اعلام کرد و همچنین از تعطیلی ۷ اماکن متخلف و ۵۴۰ مراسم برگزاری ایام فاطمیه خبر داد.

بزرگ نیا تعداد نمایشگاههای فرهنگی، هنری و صنایع دستی را ۱۳ مورد و فروشگاههای فرهنگی و صنایع دستی را ۳۳۶ مورد عنوان و اذعان داشت: ۸۶ هزار و ۴۷۴ نفر از موزه ها و ۱۹۸ هزار و ۴۸۲ نفر از اماکن تاریخی فرهنگی مازندران بازدید کردند.

وی تعداد گشت های انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس را ۲۴ هزار و ۴۲۴ مورد و گشت های کنترلی و نظارتی استان و شهرستان ها را ۳۰۵ مورد اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تعداد عملیات انجام شده هلال احمر را ۲۸۱ عنوان و افزود: سه هزار و ۲۳۸ مراجعه سرپایی در پایگاههای هلال احمر و سه هزار و ۳۳۴ مجروح تصادفی توسط جمعیت هلال احمر امداد رسانی شدند.

بزرگ نیا مجموع سرویس جابجایی برون و درون استانی را ۲۱ هزار و ۵۰۲ مورد و مجموع مسافرین جابجا شده برون و درون استانی را ۲۲۵ هزار و ۷۳۱ نفر بیان کرد و گفت: میزان ورودی اتوبوس به استان از مبادی پنجگانه استان ۱۹ هزار و ۷۴۵ مورد و میزان خروجی شش هزار و ۷۰۹ مورد می باشد.

وی تعداد بازدیدهای نظارت انجام شده از کلیه صنوف را شش هزار و ۵۱۳ مورد بیان و تعداد گردشگران و بازدید کنندگان از روستاها را ۷۸۰ هزار و ۱۳۴ نفر و تعداد گردشگران اقامت گزین روستاها را ۹۹۲ هزار و ۴۱۰ نفر اعلام کرد.

انجام ۳۱۱ عملیات امدادی در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تعداد کل عملیات انجام شده از آغاز ستاد خدمات سفر استان ۳۱۱ مورد اعلام کرد و گفت: در عملیات های انجام ۳ هزار و ۴۱۸ مصدوم امداد رسانی شدند.

مهدی ولی پور،  تعداد اسکان اضطراری را ۹۲۱ نفر عنوان و اظهارداشت: دو هزار و ۴۵ نیروی امدادی در عملیات ها شرکت دارند.

وی تعداد مراجعین تحت پوشش جمعیت هلال احمر را ۳۰۷ هزار و ۹۶ نفر اعلام کرد.

اسکان ۲۰ هزار خانوار فرهنگی در مدارس

همچنین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از اسکان ۲۰ هزار و ۵۷ خانوار از ۲۸ اسفند تا روز گذشته در مدارس استان خبر داد و افزود: از ۲۸ اسفند تا روز گذشته ۲۴۶ هزار و ۴۰۲ نفر روز در مدارس و کلاس های درس مازندران اسکان یافتند.

محمدتقی عباسپور بیشترین اسکان فرهنگیان را در شهرهای رامسر، ساری و چالوس عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۴۲۰ مدرسه، ۳ هزار و ۲۰۰ کلاس درس و ۳۵ پایگاه برای خدمات رسانی و اسکان فرهنگیان و غیر فرهنگیان در نظر گرفته شد.

عباسپور آمار اسکان شب گذشته در مدارس استان را دو هزار و ۷۹۸خانوار اعلام کرد.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تعداد بازرسی های فعال روزانه این سازمان را ۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: روز گذشته از ۱۲ تن گوشت سفید در استان بازرسی صورت گرفته است.

محمد محمدپور عمران تعداد بازرسی های انجام شده از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تا روز گذشته را ۴۵۵ مورد عنوان کرد و افزود: در بازرسی های انجام شده ۲۹ واحد متخلف شناسایی شد.

وی با بیان اینکه ۱۹ گزارش مردمی دریافتی به کمیته تنظیم بازار و نظارت ارائه شد، اذعان داشت: تمام گزارش های دریافتی به ستاد مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفته است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text