یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

افزایش تولد نوزاد پسر در مازندران

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون تعداد نوزادان پسر متولد شده بیشتر از دختران بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، علی رجبی شامگاه دوشنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان محمودآباد در تشریح وقایع حیاتی ثبتی استان مازندران اظهار کرد: 14هزار و 726 نفر در چهارماهه نخست امسال در استان مازندران متولد شدند که 51 درصد آن را پسران و 49 درصد آن را دختران تشکیل داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: استان مازندران پس از استان‌های تهران، البرز، فارس رتبه چهارم کشور در صدور کارت هوشمند ملی را کسب کرده است.

رجبی با اشاره به صدور 340 هزار کارت هوشمند ملی در استان گفت: پیش از این 40 پایگاه در شهرهای استان در حال خدمت رسانی به مردم مازندران در حوزه ماموریت‌های ثبت احوال بود که در حال حاضر به 66 پایگاه ارتقا یافته است و تا پایان سال جاری به 90 پایگاه افزایش یافته و 400 هزار کارت هوشمند ملی صادر خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان مازندران گفت: پنج میلیون اسناد هویتی مردم مازندران آرشیوبندی و کنترل نظارت شده و از طریق درگاه وب و شبکه دولت برای 30 سازمان دولتی مازندران که نیازمند استعلام هویت فردی افراد هستند قابل دسترس است.

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران با اشاره به اینکه پیش از این بین سه الی هفت روز زمان برای صدور شناسنامه در استان نیازمند بودیم، گفت: امروزه در مازندران 24 ساعته برای شهروندان شناسنامه صادر می‌شود و در سال جاری نزدیک به 12 هزار جلد شناسنامه صادر شده است.

وی با اشاره به آمار طلاق و ازدواج در مازندران افزود: در 69 درصد طلاق‌های اتفاق افتاده در استان طی چهار ماهه نخست امسال تفاوت سن آقا و خانم زیر شش سال بوده است.

رجبی خاطرنشان کرد: در 49 درصد طلاق‌ها‌ی ثبت شده در همین بازه زمانی نیز زوج‌ها بین یک تا شش سال زندگی مشترک داشتند، بنابراین ضرروت آگاهی بخشی و اطلاعات قبل از ازدواج و آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه از طریق دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها احساس می‌شود.

وی با اشاره به آمار تفکیک شده چهار ماهه نخست امسال در استان گفت: 14 درصد خانم‌هایی که اقدام به طلاق کردند بی‌سواد بوده و 55 درصد خانم‌ها سواد دیپلم و زیردیپلم داشتند، همچنین 70 درصد بانوانی که اقدام به واقعه طلاق کردند خانه‌دار بوده‌اند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text