شنبه 8 اردیبهشت 1403

افزايش9درصدي ورود گردشگران تابستاني به سواحل مازندران

ورود گردشگران تابستانی به سواحل استان مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش 9 درصدی همراه بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت: 21 میلیون و 900 هزار نفر در تابستان امسال در استان مازندران اقامت شبانه داشته اند و از نوار ساحلی و دریای مازندران بازدید کرده اند.
همچنین آمارها حاکی از کاهش چشمگیر میزان غرق شدگی گردشگران در آبهای استان در مقایسه با سال گذشته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، دلیل این امر را ارتقای کیفی طرح های سالم سازی دریا و همچنین افزایش تعداد ناجیان غریق با امکانات مناسب دانست.
به گفته بزرگ نیا، امسال بسیاری از طرح های سالم سازی به امکانات لازم تجهیز شد که باعث رضایت بیش از پیش مسافران تابستانی شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: امسال علاوه بر حضور گردشگران در سواحل و دریا شاهد حضور آنها در سایر نقاط استان بودیم.
وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری آبی در دریاچه های پشت سدها و رودخانه های پرآب استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد و گروه مهندسین مشاور در حال تهیه طرح مطالعاتی برای ایجاد امکانات گردشگری در این مناطق هستند.
بزرگ نیا گفت : در تابستان امسال بازدید گردشگران از مراکز فرهنگی و تاریخی استان با افزایش بسیار چشمگیری همراه بود.
این مقام مسئول در استان مازندران همچنین افزود: با وجود اینکه همواره مهم ترین جاذبه گردشگری استان مازندران دریا بوده است اما هم اکنون شاهد این هستیم که گردشگری در سایر بخش های استان مازندران در حال شکل گیری است.
وی در ادامه اظهار داشت: تابستان امسال شاهد رونق روستاگردی و جنگل گردی در سراسر استان مازندران بودیم.
به گفته وی، اقامت شبانه در خانه های روستایی در قالب طرح کاشانه مسافر بسیار مورد ا ستقبال گردشگران قرار گرفته بود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: با وجود رونق گردشگری در استان مازندران اما به خوبی به این امر واقف هستیم که هنوز نتوانسته ایم بهره گیری مدرن از اقتصاد گردشگری در استان مازندران داشته باشیم.
وی گفت: به همین منظور در صدد هستیم تا با ایجاد پروژه های جدید گردشگری در راستای اعتلای هر چه بیشتر صنعت گردشگری مازندران مطابق با استانداردهای روز دنیا گام برداریم.
بزرگ نیا افزود کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا توسعه گردشگری سلامت در استان مازندران است که امیدواریم به زودی شاهد تحقق نتایج این پروژه باشیم.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text