یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

استفاده تنها ۱۰ درصدی از اقتصاد دریا در مازندران

سید محمود حسینی پور، امروز، ششم شهریور در آیین بهره‌برداری از نخستین شناور تفریحی ساحلی مارینا خزر که در بندر نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه نوشهر از چند جهت به‌عنوان مقصد گردشگران است، اظهار کرد: فعالیت اقتصادی جزو فعالیت اصلی بندر نوشهر است اما به دلیل اهمیت غرب مازندران به لحاظ گردشگری، این بندر به عنوان هاب گردشگری منطقه آزاد دیده شده است.
وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری نیازمند زیر ساخت‌های مناسب است، افزود: بدون توجه به زیرساخت‌ها نمی‌توان به گردشگری پرداخت و نوشهر زیرساخت‌های لازم اعم از راه، فرودگاه و بندر را دارا است.
لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری

استاندار مازندران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید توجه کرد، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است تا بتوان متناسب با این سیاستگذاری‌ها تلاش کرد.

حسینی پور با اشاره به اینکه در شهرستان‌های مازندران از گلوگاه تا رامسر رقابت زیادی برای جذب گردشگر در حال شکل گیری است، گفت: مزیت‌های استان مازندران آنقدر متنوع است که نیاز است بر یک یا ۲ مزیت تمرکز کرد.
وی ادامه داد: مزیت‌هایی همچون دریا، جلگه و کوهستان می‌تواند برای کسب و کار و لذت بردن گردشگران در اختیار جوانان قرار گیرد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه اگر به درستی مولد سازی شود، نباید در این منطقه فقیر و بیکار وجود داشته باشد، افزود: با استفاده از ظرفیت دریا می‌توان گردشگران را از چند کشور جذب کرد.
استفاده ۱۰ درصدی از اقتصاد دریا در مازندران

حسینی پور با ابراز تاسف از اینکه در استان مازندران در اقتصاد دریا تنها از ۱۰ درصد ظرفیت استفاده شده است، یادآور شد: باید اقتصاد استان از دریا تامین شود و اقتصاد دریایی یکی از هدف گذاری‌ها است که ریل گذاری شده است.
وی استفاده از دریا در  استان مازندران را در بحث گردشگری بسیار کم دانست و متذکر شد: این نخستین شناور دریایی مازندران است که باید از این به بعد تعداد این شناورهای تفریحی افزایش یابد.
استاندار مازندران ضمن خطاب به سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دریایی گفت: سالانه ۳۵ تا ۴۰ میلیون نفر گردشگر وارد مازندران می‌شود که باید صنعت گردشگری به حرکت درآید.
حسینی پور بر لزوم افزایش شناورهای تفریحی به بیش از ۵۰۰ شناور در مازندران تاکید کرد و ادامه داد: این بخش می‌تواند به اشتغالزایی کمک شایانی کند.

طراحی ایجاد هفت جزیره در دریا در رامسر

وی به بزرگترین پروژه گردشگری مازندران در رامسر اشاره کرد و افزود: قرار است هفت جزیره در دریای خزر طراحی شود که هر کدام کاربری‌های خاص خود را دارند و در آینده نزدیک نیز کلنگ زنی خواهد شد.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه گردشگران بیشتر تمایل به استفاده از طبیعت دارند، یادآور شد: باید استفاده حداکثری از روستاهای منطقه، ایجاد شغل‌های ثابت در روستا و ایجاد دهکده های مدرن کشاورزی از جمله مواردی است که باید در این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

ایجاد اسکله در هر شهر ساحلی مازندران
حسینی پور بر ایجاد یک اسکله در هر شهرستان مشرف بر دریا در مازندران تاکید کرد و متذکر شد: این اسکله‌ها از رامسر تا گلوگاه محل ایستگاه شناورهای دریایی باشد و حتی تا گیلان گسترش یابد.
وی تاکید کرد: در این راستا باید همه مسئولان  همکاری کنند و  هیچ کس نباید کارشکنی کند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text