یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

آموزش و پرورش مازندران فاقد استخر شنا است

به گزارش ایرنا ،کاهش 33 درصدی اعتبارات ورزشی آموزش و پرورش مازندران سبب شد تا 9 پروژه نیمه کاره استخر استان هنوز به بهره برداری برسد.
در حال حاضر از 9 پروژه ساخت استخر دانش آموزی ، یک استخر دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است که برای اتمام آن نیاز به پنج میلیارد ریال اعتبار است.
سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران گفت که از 9 پروژه نیمه تمام استخر شنا ،چهار طرح ملی است که ردیف اعتباری آن نیز رها شده است.
وی با بیان اینکه 45 پروژه ورزشی نیمه تمام در آموزش و پرورش مازندران وجود دارد که 23 طرح تامین اعتبار شده است و برای تمام این طرح ها 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی سرانه فضای ورزشی دانش آموزی مازندران را نصف کشور عنوان کرد و گفت: در حالیکه سرانه کشور 15 صدم درصد است اما در مازندران حدود هشت دهم درصد است.
ساداتی به وجود یک هزار و 380 معلم تربیت بدنی در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: 379 معلم مرد و 374 معلم زن دارای کارت مربیگری و داوری هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران سهم اعتبار آموزش و پرورش از اداره کل ورزش و جوانان استان را 30 درصد عنوان کرد و گفت: در حالی که حداقل سهم بری باید به 50 درصد برسد.
ساداتی فقر حرکتی و کم تحرکی دانش آموزان را از مشکلات اساسی دانست و تاکید کرد: امکانات و تجهیزات ورزشی در مدارس اندک است.
مازندران حدود 500 هزار دانش آموز دارد

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text