دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

آمادگی مازندران برای موج گیری از سفرهای تابستانی

پیش بینی تامین آب و برق مورد نیاز، امنیت و آرامش، زیباسازی فضای شهری و روستایی، پاکسازی ورودی های استان، ایجاد بازارچه های محلی و صنایع دستی ، فراهم کردن پارکینگ خودرو ، استقرار ناجیان غریق، امدادگران، آماده باش مراکز اورژانس و نظارت بر قیمت کالا و خدمات ، برنامه هایی است که روز شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران تدارک دیده شده است.
نشست این ستاد با موضوع کنترل موج سفر از سراسر کشور به مازندران پس از یک ماه روزه داری به ریاست معاون استاندار برگزار شد و در آن علاوه بر مسئولان استانی ، تمامی فرمانداران شهرهای ساحلی هم حضور داشتند.
** شرایط جوی نامناسب در تعطیلات عید فطر
مدیرکل هواشناسی مازندران شرایط جوی آخر هفته جاری ، مصادف با تعطیلات عید فطر را نامساعد پیش بینی کرد .
نوربخش داداشی گفت که از امروز به غیر از روز سه شنبه تا آخرهفته شرایط دریای خزر به علت توفانی بودن برای شنا مناسب نیست .
وی افزود : در روزهای پنجشنبه و جمعه با شمالی شدن هوا، وزش باد حتی افزایش موج دریا را شاهد خواهیم بود .
مدیرکل هواشناسی مازندران ، وضعیت جوی این هفته را ناپایدار پیش بینی کرد و گفت که از امروز نیز بارندگی رگباری در ارتفاعات شروع خواهد شد .
وی با ارائه پیش بینی فصلی وضعیت هوا هم گفت که تابستان امسال دمای هوای مازندران یک و نیم درجه نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت و شهروندان و مسافران شاهد تابستانی گرم تر از گذشته خواهند بود.
** 39 پایگاه امداد و نجات جاده ای فعال در مازندران
مدیرعامل هلال احمر مازندران هم از استقرار 39 پایگاه امداد و نجات جاده ای برای تابستان امسال خبرداد و گفت که این پایگاههای ثابت و سیار ارائه خدمات سریع به مسافران و هموطنان را انجام می دهند .
مجتبی اکبری با تاکید بر ضرورت استقرار پایگاههای بیشتر امداد و نجات در جاده های مازندران از پیگیری برای راه اندازی سه پایگاه خبرداد .
وی از انجام یکهزار و 394 عملیات امداد و نجات جاده ای از ابتدای امسال تاکنون در مازندران خبر داد و گفت که حوادث جاده ای به تعداد 461 مورد صدرنشین عملیات دراین بخش بود .
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران به استقرار ناجیان غریق در 341 نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر اشاره کرد و افزود : علاوه بر این 54 موتور سوار نجاتگر نیز دراین سواحل حضور دارند .
وی افزایش نظارت و دقت نظر در مناطق داخل طرح دریا و شهرک های خصوصی را ضروری دانست و ادامه داد : غریق هایی در این مناطق همچنان وجود دارد .
** اورژانس نوک پیکان ارائه خدمات درمانی
رئیس اورژانس مازندران هم از آماده باش تمامی پایگاههای اورژانس استان در تعطیلات بویژه تابستان و عید فطر خبر داد و گفت که نیروهای اوژانس سعی دارند تا در سریع ترین زمان ، خدمات رسان و همراه خوب درمانی مسافران باشند .
فرهاد مصدری افزود : با هماهنگی های صورت گرفته تخت های ویژه بیمارستان ها مدیریت تا برای اعزام بیماران نیازمند به خدمات فوری مشکلی ایجاد نشود .
مصدری همچنین فعالیت اورژانس بیمارستان های مازندران در تعطیلات نوروزی را ارائه خدمات درمانی به بیش از 200 هزار نفر برشمرد .
** بازار در آرامش
کارشناس ارشد نظارت و بازرسی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران هم احتمال افزایش قیمت کالا و خدمات را دغدغه و نگرانی همیشگی مسافران و حتی ساکنان استان هنگام تعطیلات اعلام کرد و گفت که سازمان صنعت مازندران برای مقابله با این مساله تدابیر ویژه ای را اتخاذ کرده است .
مرتضی حجه فروش افزود : کنترل قیمت کالاها و خدمات در بازار ویژه عید فطر از امروز در مازندران آغاز شد و تا پایان این تعطیلات ادامه دارد .
وی ادامه داد : کالاهایی همچون گوشت سفید ، گوشت قرمز ، نوشیدنی ، هتل ، تفرجگاه ، نان و لوازم خودرو که غالبا تخلفات گرانفروشی در آنها گزارش می شود ، در این ایام با جدیت مورد نظارت قرار می گیرند.
این کارشناس ارشد نظارت وبازرسی اداره کل صنعت مازندران از انجام هماهنگی های لازم با شرکت غله برای تامین بموقع آرد به نانوایی و همچنین تامین گوشت سفید و قرمز مورد نیاز بازار از طریق جهاد کشاورزی را بخش دیگری از فعالیت ها برای ساماندهی بازار عرضه کالا و خدمات به مسافران اعلام کرد .
** زیباسازی و فضاسازی
مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران هم از انجام اقدامات لازم برای فضاسازی و تامین امکانات رفاهی از سوی شهرداری های استان خبر داد .
فرهاد عسکری گفت : به همین منظور پاکسازی حریم جاده های منتهی به شهرها ، ترمیم و رسیدگی تابلوهای راهنما ، بازسازی و بهسازی سرویس های بهداشتی از جمله این اقدامات است .
وی همچنین از توقف هرگوه عملیات حفاری برای اجرای طرح های عمرانی در سطح شهرها خبرداد و گفت که در مدت حضور مسافران سعی شده تا با این گونه تصمیمات محیطی با آرامش و خوبی را فراهم آوریم.
مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران از تعیین مکان برای پارک خودروها در مناطق پرترافیک شهرها به عنوان اقدامی دیگر از سوی شهرداری های استان به منظور تسهیل در تردد مسافران نام برد .
** استقرار راهداران ، پیش از عید فطر
مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران نیز از استقرار گشت های راهداری در محورهای مواصلاتی سوادکوه ، هراز و کندوان به منظور تامین امنیت و ایمنی راه ها به عنوان اقدام این اداره کل نام برد .
حیدر نوروزی گفت : از روز دوشنبه این هفته و قبل از آغاز تعطیلات عید فطر ، گشت های راهداری در این جاده ها مستقر می شوند .
فرماندار شهرستان بابلسر که به حضور خیل عظیم مسافران به این شهرستان اشاره کرد و گفت : با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در انتهای دو مسیر خط لوله انتقال آب مازندران ، در طول سال با کمبود آب مواجه است .
علی اسد ادامه داد : با توجه به حضور مسافران در این شهرستان و افزایش مصرف آب و برق ، می بایست اقدامات لازم از سوی مسوولان ارشد استان برای رفع این کمبوها صورت بگیرد .
**مازندران همیشه آماده میزبانی از مسافران
معاون عمرانی استاندار مازندران گفت : این استان در طول سال میزبان و پذیرای مسافران از اقصی نقاط کشور است .
علی نبییان ادامه داد : میزبانی برای این خیل عظیم مسافران به هماهنگی و برنامه ریزی های مدون و یکپاچره ای نیاز دارد .
وی گفت : آماده باش تمامی دستگاههای خدمات رسان به همراه هماهنگی بیشتر برای انجام وظیفه در تعطیلات عید فطر مورد تاکید است .
معاون عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد که تلاش برای خدمات رسانی بی چون و چرا برای مسافران باید لحاظ شود تا همه امور به نحو احسن انجام شود .
وی از دستگاه های اجرایی در زمینه تامین سوخت خواست که با توجه به تردد بالای خودرو و احتمال بروز ترافیک ، منابع ذخیره سوخت تکمیل شود .
مازندران بر اساس آمارهای رسمی در تعطیلات نوروزی امسال میزبان حدود 12 میلیون نفر شب مسافر و گردشگر بود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text