یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

آتش‌ جنگل‌های آمل مهار شد

یحیی عسگری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل بیان کرد: آتش‌سوزی جنگل‌های مرتفع و صعب‌العبور بخش امامزاده عبدالله این شهرستان از شامگاه دو‌شنبه هفته جاری آغاز شد که خبر حریق ساعت 21 همان شب از سوی عوامل مردمی اطلاع‌رسانی شد.

وی با اعلام اعزام نیروهای مردمی و امدادی پس از انعکاس خبر آتش‌سوزی به مناطق دچار حریق، افزود: زبانه‌های آتش در ارتفاعات جنگلی بالای یک‌هزار و 500 متر مشاهده شد که مناطق صعب‌العبوری نرسیده به روستای کمربن، حد فاصل منطقه شاهزید و هلی‌چال را در برگرفت.

عسگری‌پور با بیان تلاش سه روزه نیروهای بومی، محلی، افراد مطلع و آگاه از وضعیت جغرافیایی جنگل، گفت: صخره‌ای و صعب‌العبور بودن مناطق دچار حریق که از شیب‌های تندی هم برخوردار بود تردد در آن نیروهای امدادی را دچار مشکلات زیادی کرد ولی با همکاری اهالی روستا، نیروهای مردمی، جمعیت هلال احمر و حافظان جنگل از محیط‌ زیست عصر امروز زبانه‌های آتش پس از کنترل، مهار شد.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل با اعلام فعالیت سنتی برای خاموش کردن آتش و عدم امکان اعزام ماشین‌های حامل آب آتش‌نشانی افزود: با تلاش مسئولان قصد داشتیم در صورت شعله بالای آتش از هلی‌کوپتر جمعیت هلال احمر مازندران برای اعزام به منطقه و خاموش کردن آتش با آب‌پاشی بهره بگیریم.

این مسئول با اشاره به اینکه حدود 5 هکتار از جنگل‌های بخش امام‌زاده عبدالله دچار آتش‌سوزی شد و احتمال آسیب‌پذیری و سرایت آتش به 10 هکتار دیگر از مناطق جنگلی وجود داشت، گفت: روز گذشته عوامل مردمی و امدادی توانستند آتش جنگل را کنترل کنند ولی امروز آتش مهار شد.

عسگری‌پور با اشاره به اینکه در تلاش برای اطفای کامل آتش‌سوزی جنگل در این بخش هستیم، تصریح کرد: با توجه به وزش شدید باد احتمال شعله گرفتن باقی‌مانده آتش و آتش‌های زیر خاکستر وجود دارد.

وی با اشاره به احتمال ریزش باران از امشب تا روز یک‌شنبه آینده، خاطرنشان کرد: با باریدن نزولات آسمانی آتش در این جنگل کاملا اطفا می‌شود.

بخشدار امام‌زاده عبدالله آمل با اشاره به جنگل‌های مرتفع، صخره‌ای و صعب‌العبور، یادآور شد: دو نفر از افراد بومی و روستایی منطقه طی چند سال گذشته برای انجام امور شخصی به‌دلیل شیب زیاد منطقه جان خود را از دست دادند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text