سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

طراحی آشپزخانه در سال 2015

آشپزخانه شما در سال ۲۰۲۵ بدین شکل خواهد بود

IKEA یکی از نام های شناخته شده در زمینه لوازم خانگی است. این مجموعه به تازگی طرحی مفهومی از آشپزخانه های آینده را ارائه داده است که در آن تکنولوژی نقش پر رنگی را بر عهده دارد.

IKEA طرح آشپزخانه سال ۲۰۲۵ را با کمک یک شرکت طراحی در لندن و گروهی از دانشجویان خلق کرده است. انتظار می رود طراحی متفاوت این آشپزخانه نحوه رفتار ما در قبال اقلام غذایی را دستخوش تغییر کند.

در ادامه مطلب می توانید با این آشپزخانه بیشتر آشنا شوید.

به سال ۲۰۲۵ خوش آمدید. آشپزخانه شما در این سال چنین شکل و شمایلی خواهد داشت.

مطمئن نیستید که با یک گوجه فرنگی که تا چند روز دیگر خراب می شود باید چه کار کنید؟ آن را بر روی میز قرار دهید و دستورالعمل هایی را برای استفاده از آن دریافت کنید. IKEA امیدوار است با این روش از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری به عمل آورد.

آیپدتان را دیگر لازم نیست با خود به آشپزخانه بیاورید. تمام اطلاعات لازم برای پخت غذا بر روی سطح میز به نمایش در می آید.

میز IKEA برای خانه هایی که فضای اندکی دارند، ایده آل است. این میز به شما این امکان را می دهد تا اجاق گاز را از آشپزخانه خود حذف کنید. سیستم گرمایشی این میز قادر است تا تنها داخل ظرف های مخصوصی که بر روی آن قرار می گیرد را گرم کند؛ بدین شکل دیگر نگران سوختن دستانتان هنگام کار کردن نخواهید بود.

ساختار جدید آشپزخانه حتی الگوی کنونی یخچال ها را نیز دستخوش تغییر کرده است. یخچال های آینده دیگر دری نخواهند داشت و شما می توانید مواد غذایی را به راحتی مشاهده نمایید. بدین ترتیب همواره از موجودی یخچال مطلع خواهید بود و اضافه بر نیاز، خرید نخواهید کرد.

در این یخچال ها مواد غذایی داخل محفظه هایی شیشه ای نگهداری می شوند که دمای هر یک از آن ها توسط قفسه ای که در زیرشان قرار دارد، کنترل می شود.

برای مثال محفظه ای که این ماهی در داخل آن قرار گرفته بر روی دمای ۲ درجه سلسیوس تنظیم شده است.

سیستم آب نیز عملکرد هوشمندی دارد. در سال ۲۰۲۵ شما دو سینک خواهید داشت. یکی برای دفع آب های آلوده است و دیگری برای استفاده دوباره از آب های تمیز. سیستم به صورت خودکار آب های تمیز را در ماشین ظرف شویی مورد استفاده قرار خواهد داد. آبیاری گیاهان نیز یکی دیگر از مواردی است سیستم با آب های بازیافتی نسبت به انجام آن اقدام می کند.

تفکیک زباله نیز در آشپزخانه های سال ۲۰۲۵ بسیار جدی گرفته شده است.

Check Also

معرفی رودخانه های مازندران

معرفی رودخانه های مازندران رود، آبی است روان که از به هم پیوستن آب چند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text