پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

۱۵۰۰ روستای مازندران به اینترنت ۳g متصل می شوند

 به گزارش ishomal، یدالله طهماسبی صبح سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه زیرساختی استان برای افتتاح ۲۰ پروژه فن‌آوری است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که امسال یک هزارو ۵۲۸ روستا به اینترنت تر جی متصل می‌شوند گفت: شمار کاربران اینترنت استان ۳۵ درصد، ضریب نفوذ کاربران ۱۱۵ درصد و شبکه فیبر نوری ۴۳ درصد افزایش داشته است و در پوشش موبایل جاده‌ای، ریلی فرعی واصلی ۴۳ درصد استان رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان تعداد مشترکین اینترنت همراه استان را بیش از دو میلیون مشترک عنوان کرد و افزود: در پایان سال ۸۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت وصل خواهند شد که ۱۰۰ درصد روستای بالای ۳۰ خانوار از اینترنت تری جی بهره‌مند هستند.

طهماسبی از افتتاح پنجره واحد الکترونیک استان در هفته دولت خبرداد و تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای در زمینهٔ امنیت شبکه‌ها بین سازمان فن‌آوری اطلاعات و دانشگاه مازندران تحت عنوان پروژه آفا درزمینهٔ آموزش سایبری شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی بسته‌شده است.

وی با اشاره به این‌که هفت میلیون سیم‌کارت در مازندران وجود دارد اما زیرساخت پوشش دهی برای سه میلیون نفر است افزود: با احتساب ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر کمیته ارتقاء کیفیت اینترنت استان برای اپراتورهای مختلف وارائه خدمات بهتر راه‌اندازی شده است.

طهماسبی در خصوص تقویت زیرساختی روستاهای استان اظهار داشت: در آینده برای تقویت زیرساخت روستایی در بالادست از اینترنت بی‌سیم برای پوشش دهی روستاها استفاده خواهد شد و اینترنت کابلی برداشته خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اظهار داشت: زیرساخت‌های ایجاد شهر الکترونیک فراهم‌شده است و تا پایان سال تمام شهرستان‌های مازندران فورجی خواهند شد و  اگر ۲۰ درصد در ایجاد شهر هوشمند موفقیت حاصل شود ۴۰ درصد ترافیک شهری هزینه‌های اقتصادی کاهش خواهد داشت.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text