جمعه 31 فروردین 1403

۱۳ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی کلاردشت رفع تصرف شد

به نقل نیروی انتظامی استان مازندران، سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات زمین‌های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سودجو اقدام به احداث بنا شده بود، شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی و با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی، حصارکشی و بناهای احداث شده در این زمین‌ها را تخریب و آزادسازی کردند.

میرزایی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی زمین‌ها 40 میلیارد ریال برآورد شده بیان کرد: در این ارتباط 2 متهم به تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران یادآور شد: هر گونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در بخش تولید و اشتغال کشاورزان شده و بر اساس قانون جرم محسوب می‌شود.

میرزایی از مردم خواست قبل از خرید هر گونه زمین اعم از مسکونی و زراعی از وضعیت کاربری ملک و یا ملی و خصوصی بودن آن با استعلام از ادارات ذی‌ربط اطمینان پیدا کنند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text