جمعه 10 فروردین 1403

۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس جمهور به بهشهر افتتاح می شود

سید خالق سجادی در گفتگو با ishomal اظهار داشت: اختصاص حدود یک سوم  از سه هزار میلیارد تومان  اعتبار مربوط به کلنگ زنی و افتتاح پروژه  های عمرانی و صنعتی استان مربوط به شهرستان بهشهر است و با سفر رئیس جمهور به بهشهر بیش از هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی افزود: همانگونه که در مراسم ۲۲ بهمن و هفته دولت سال ۹۵ نوید حضور ریاست محترم جمهور و هیات محترم دولت تدبیر و امید  را به مردم عزیز شهرستان بهشهر داده بودیم در هفته جاری استان مازندران و شهرستان بهشهر  میزبان حضور ریاست محترم جمهور و هیئت دولت خواهد بود  که این حضور پرخیر و برکت در سال ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” که مورد تاکید  و دغدقه مقام معظم رهبری است نقطه امیدی در افزایش اشتغال است.

وی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی سفر دولت تدبیر و امید گفت: از جمله این پروژه ها احداث شهرک صنعتی هزار هکتاری شرق مازندران در شهرستان بهشهر  است که با استقرار صنایع مادر دراین شهرک صنعتی عظیم  از مهاجرت جوانان تحصیل کرده به استان های دیگر گرفته خواهد شد و ما شاهد اشتغال بالای جوانان متخصص و نیروهای کار شهرستان  در سالهای آتی در این مجموعه  خواهیم بود.

سجادی ادامه داد: این شهرک صنعتی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر خواهیم بود.

وی گفت:از دیگر پروژه های  قابل افتتاح و کلنگ زنی شهرستان که با اعتبار دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح می شود و موجب ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی منطقه خواهد شد؛ کلنگ زنی و افتتاح متمرکز و همزمان  بیش از ۱۳ پروژه  در شهرستان بهشهر با اعتبار کل هزار میلیارد  و ۱۴۸ میلیون تومان  است که برای یک هزار و ۹۱۱ نفر اشتغال مستقیم خواهد بود که همانطور که گفته شد یک سوم کل سرمایه گذاری استان مازندران در این سفر است.

فرماندار بهشهر در ادامه افتتاح و کلنگ زنی ۱۱ پروژه در منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد با میزان ۸۳۳ میلیارد تومان اعتبار  دولتی و بخش خصوصی را از پروژه های مهم دانست که برای یک هزار و ۷۱۱ نفر اشتغال ایجاد می کند.

سجادی این پروژه ها را شامل احداث ۶ پست اسکله و حفاظت دیواره ای ،آبراهه  و لایروبی – دیوارحفاظت ساحلی اراضی شرقی- احداث سیلوی غلات ( شرکت های زر ماگارین و عصر متین)- احداث مخازن روغن خوراکی- تجهیزات عملیات تخلیه و بارگیری- احداث انبار سرپوشیده(هزاره سوم مازندران)- احداث کارخانه پارکت ،ورق فشرده سبک و درب چوبی (شرکت آرین سینا)- احداث کارخانه MDF آرین شیمی- مجتمع کاغذ تبریز – عملیات اجرایی اتصال اسکله رورو ریلی بندر به شبکه راه آهن سراسری کشور اعلام کرد.

وی گفت: افتتاح پروژه چهار بانده بندر به رستمکلا  با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان هم از پروژه هایی است که مسیر رستمکلا به بندر را نسبت به زمان گذشته کاهش می دهد

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text