جمعه 10 فروردین 1403

گردشگری در بابلسر اقتصادی نیست

سیدعلی اسد در سومین جلسه کارگروه گردشگری بابلسر که در سالن اجتماعات دانشکده پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد، با بیان اینکه بابلسر به‌عنوان شهرستانی توریستی و گردشگری همواره مورد توجه بسیاری از هموطنان عزیز است و سالانه مسافران زیادی از اقصی نقاط مختلف کشور به این شهرستان سفر می‌کنند، اظهار کرد: با وجود فراوانی سفرها اما گردشگری در این شهرستان اقتصادی نیست.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای رضایت‌مندی شهروندان و گردشگران فراهم شود، بر هم‌افزایی کارگروه علمی و اجرایی تشکیل شده در این جلسه تأکید کرد و افزود: باید علم و تجربه به یک نقطه واحد و برنامه مشترکی برسد که برنامه‌ها قابلیت اجرایی داشته باشد.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه اجرای سند جامع گردشگری، نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش به ذی‌نفعان در ارتباط با گردشگر است، تصریح کرد: در استان و کشور برنامه‌ای برای رسیدن به صنعت گردشگری تدوین نشده است، اما نگاه نسبت به گردشگری تغییر کرده و همه بر این باور هستند که باید از آن به‌عنوان یک صنعت حمایت کنند.

این مسؤول تدوین سند چشم‌انداز برای گردشگری این شهرستان را یک ضرورت دانست و افزود: باید برنامه‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

اسد با بیان اینکه برای اجرای سند چشم‌انداز و رسیدن به موفقیت باید نقاط ضعف و قوت بررسی شود، اظهار کرد: اگر برنامه‌های علمی به روز دنیا را تدوین کنیم و جامعه ظرفیت لازم را در پذیرش آن نداشته باشد تمامی زحمات به هدر می‌رود.

وی عمده مسافران شهرستان بابلسر را از استان خراسان و شرق کشور دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم با فراهم ساختن زیرساخت‌های گردشگری، شهرستان را از نظر توان اقتصادی ارتقا دهیم.

فرماندار بابلسر از تشکیل دو کمیته علمی و اجرایی در سومین جلسه کارگروه گردشگری شهرستان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: با هم‌افزایی علم و تجربه به یک نقطه مشترک که قابلیت اجرایی برای تدوین سند چشم‌انداز گردشگری شهرستان دارد، می‌رسیم.

این مسؤول با تأکید بر اینکه کمیته آموزش در زیرمجموعه کارگروه علمی برنامه‌ریزی لازم را برای آموزش ذی‌نفعان در ارتباط با گردشگران تشکیل دهد، خاطرنشان کرد: باید به سمت برنامه‌های دانش‌محور حرکت کنیم.

اسد در پایان گفت: بررسی و پیگیری ساخت‌وساز در رودخانه بابلرود جزء برنامه‌های اولویت‌دار در بابلسر است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text