پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کنارگذر ساحلی رامسر


اجرای طرح ملی کنارگذر ساحلی رامسر موجب تحول در حمل و نقل شمال کشور به ویژه تقویت گردشگری خواهد شد. اجرای این پروژه هدیه ریاست محترم جمهور بود که در دوره اول سفر در جمع مردم شهرستان رامسر ابلاغ گردید. خوشبختانه طرح مطالعاتی آن انجام شده و سال گذشته اجرای آن به تایید و تصویب هیات دولت و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است.
این آزاد راه بصورت پل-خاکریز به طول 8/5 کیلومتر و تونل به طول تقریبی یک کیلومتر ساخته می شود و استحصال اراضی داخل دریا 159 هکتار است که از این میزان 132 هکتار برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری – تجاری و … در نظر گرفته شده است. سازمان بنادر و دریا نوردی کشور آگهی فراخوان سرمایه گذاری در این پروژه را در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر کرده است.

این پروژه دارای چهار خط رفت و چهار خط برگشت و دو خط راه آهن به عرض 60 متر خواهد بود. واگذاری این پروژه بصورت قرارداد 99 ساله و برآورد ریالی آن 826 میلیارد تومان است. در واقع اجرای کنار گذر ساحلی رامسر رویایی است که به واقعیت می پیوندد.

هیئت وزیران در جلسه شش تیر ماه 1389 پیشنهاد وزارت راه و ترابری مبنی بر اجرای پروژه کنار گذر ساحلی رامسر به طول تقریبی 10 کیلومتر را تصویب کرد و این موافقت نامه با امضای معاون اول رئیس جمهوری به این وزارتخانه ابلاغ گردید. (هم اکنون پروژه در سه ناحیه ساحلی رامسر در سه کارگاه اجرائی در دست اقدام و پیشرفت فیزیکی است)

kenarGozar

Check Also

برج تجاری مسکونی آفرینش رامسر

معرفی  شهر رامسر با داشتن مناظر طبیعی بی بدیل در محاصره شگفت انگیز کوه، دریا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text