پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

کاهش شمار غریق دریای خزر/ امسال ۷۹ نفر غرق شدند

سواحل مازندران چهار ماه پر جنب‌وجوش را پشت سرگذارندند و حاصل تلاش‌های بخش‌های مختلف برای کاهش غریق اگرچه نتیجه‌بخش بود اما بازهم شاهد سیاه‌پوش شدن خانوارهایی در حاشیه دریای خزر بوده‌ایم.

خزر این تابستان هم همانند سال‌های پیش، مهمانانش را سیاه‌پوش و داغدار کرد و آنان را به سوگ نشاند، به‌راستی تراژدی مرگ مهمانان در دریای پرخطر مازندران کی به پایان خواهد رسید.

دریاچه‌ای که همیشه خبرساز بوده، گاه انتقال آبش، گاه ورود آلاینده‌ها و پساب‌ها و گاه مهمانانی که در کام فرومی‌برد. صدای ضجه و شیون مسافرانی که برای بهره‌مندی از جاذبه‌های دریا به مازندران سفر می‌کنند در میان امواج گم می‌شود و در سوگ عزیزانشان در دریا سیاه‌پوش راهی دیارشان می‌شوند.

هرساله دریای مازندران به‌طور میانگین با بلعیدن ۱۵۰ نفر خسارت‌های کلانی به کشور می‌زند و سرمایه‌های انسانی را در کام خود فرومی‌برد و هرسال این دریاچه قربانی می‌گیرد.

از آغاز اجرای طرح کاهش غریق در اول خردادماه سال جاری تا پایان شهریور، نجات گران و ناجیان غریق مستقر در ساحل استان دو هزار و ۸۳۸ نفر را از امواج مرگبار خزر نجات دادند و با توجه به اینکه اجرای طرح کاهش غریق در ساحل مازندران، مهم‌ترین برنامه عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان در تابستان سال جاری بود، ارائه خدمات امدادی موردنیاز سرپایی به ۸۵۹۶ نفر از مراجعین به پایگاه‌ها و پستهای ساحلی و انتقال ۱۱۳ مصدوم و غریق به مراکز درمانی از دیگر خدمات ارائه‌شده هلال‌احمر استان در ۴ ماه گذشته بوده است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text