سه‌شنبه 29 اسفند 1402

چشمه قلقلک محیطی دلنشین برای توسعه گردشگری

روستای سرزیارت جزو یکی از سرسبز‌ترین روستاهای استان البرز به شمار می‌رود، هرچند این روستا طبیعت زیبایی دارد اما وجود چشمه‌ای طبیعی به نام چشمه «قلقلک» در ابتدای این روستا یکی از دلایلی باشد که گردشگران سرزیارت را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.
«چشمه قلقلک» و محیطی دلنشین برای توسعه گردشگری روستایی
روستای «سرزیارت» مقصدی دیگر از روستاهای جاده چالوس است که پیشنهاد می‌شود سفر کوتاه به آن داشته باشید. هرچند این روستا به دلیل زیبایی‌های طبیعی و بکر خود مورد علاقه گردشگران بسیاری است اما  بخش عمده‌ای از شهرت این روستا مربوط به سیل تابستان گذشته است که توانست چندین روستا از جمله سرزیارت را تخریب کند، به همین دلیل تا مدتی پس از وقوع این سیل برخی برای دیدن آثار به جا مانده از سیل شدید راهی سرزیارت می‌شدند. اما این روستا با داشتن چشمه‌ای منحصر به فرد در میان روستاهای جاده چالوس گردشگران بسیاری را به خود دیده است.

برای رسیدن به سرزیارت باید راهی جاده چالوس شوید و با دیدن تابلوی «خوزنکلا» مسیر خود را تغییر داده و وارد جاده فرعی شوید. اما قبل از ورود به روستای خوزنکلا جاده فرعی دیگری خواهید دید که باید وارد آن شوید. جاده‌ای که به روستای سرزیارت می‌رسد، جاده‌ای زیبا و پرپیچ و خمی‌ است که چشم انداز آن جاده اصلی چالوس است. پس از پشت سر گذاشتن چند روستا، تابلو روستای سرزیارت به چشم می‌خورد.

«چشمه قلقلک» و محیطی دلنشین برای توسعه گردشگری روستایی
جالب است بدانید که روستای سرزیارت جزو یکی از سرسبز‌ترین روستاهای استان البرز به شمار می‌رود، به طوری که اگر فصل بهار یا تابستان به این روستا بروید مردمان بومی با سیب، آلو، گوجه سبز، توت فرنگی ، آلبالو ، گیلاس از شما پذیرایی خواهند کرد. البته اگر از طرفداران گیاهان دارویی هستید، بهتر  است پونه‌های وحشی سرزیارت  که عطر بسیار خوبی دارند را امتحان کنید.

هرچند این روستا طبیعت زیبایی دارد اما وجود چشمه‌ای طبیعی به نام چشمه «قلقلک» در ابتدای این روستا یکی از دلایلی باشد که گردشگران سرزیارت را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. چشمه قلقلک نام چشمه‌ای کوچک در روستای سرزیارت است که در کنار جاده ورودی قرار گرفته است. آب این چشمه بسیار سرد است به طوری که شما در فصل زمستان شاید تنها چند لحظه بتوانید دست خود را درون آب قرار دهید.

نکته جالب این است هر چند دقیقه یکبار از قسمت‌های مختلف چشمه آب جوشیده و یا به اصطلاح قلقل کرده و حباب‌هایی به سطح آب می‌آیند. سال‌های گذشته چشمه به صورت روباز در کنار جاده قرار داشت اما در یک یا دو سال اخیر شورای روستا  این چشمه را پوشانده و تنها از پشت میله های نصب شده می‌توانید جوشیدن چشمه را شاهد باشید، البته در کنار چشمه شیر آبی تعبیه شده تا گردشگران و یا رهگذران از آب چشمه استفاده کنند.
«چشمه قلقلک» و محیطی دلنشین برای توسعه گردشگری روستایی

«چشمه قلقلک» و محیطی دلنشین برای توسعه گردشگری روستایی

«چشمه قلقلک» و محیطی دلنشین برای توسعه گردشگری روستایی

«چشمه قلقلک» و محیطی دلنشین برای توسعه گردشگری روستایی

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text