جمعه 10 فروردین 1403

چراغ گردشگری در شرق مازندران خاموش است

منتخب مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: چراغ گردشگری در شرق مازندران خاموش است و باید فکری در این زمینه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، علی‌محمد شاعری با اشاره به این‌که نماینده مردم در مجلس 3 وظیفه دارد، یادآور شد: اولین وظیفه نماینده قانون‌گذاری است که قطعا اگر قانون خوب باشد امورات، معیشت و زندگی مردم نیز به خوبی پیش می‌رود و نمایندگان ملت موظف هستند بر اساس مشکلاتی که مردم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارند قوانینی را تصویب کنند.

منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وظیفه دوم نماینده نظارت بر قانون است، تأکید کرد: اگر نمایندگان ناظرینی آگاه، متعهد و درستکار باشند همه قوانین در کشور به درستی اجرا می‌شود، ولی اگر نمایندگان به حاشیه بروند قوانین از مسیر خود منحرف می‌شوند و کشور بی‌قانون به بیراهه می‌رود.

وی اظهار کرد: وظیفه سوم نمایندگان این است که مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود را پیگیری کنند.

منتخب مردم شرق مازندران در مجلس، اولویت‌های پیگیری خود را براساس مطالبات مردمی به ترتیب حل مشکل بیکاری، کمبود آب، توسعه گردشگری، بهداشت و درمان، توسعه و پیشرفت صنعت، توسعه کشاورزی، شیلات و باغداری، جنگل ، مرتع و صنایع تبدیلی، توسعه تجارت، امور زیربنایی و حل فاضلاب و پسماند شهری عنوان کرد.

شاعری با بیان این‌که اولویت اول منطقه با توجه به وجود 15 هزار بیکار که 80 درصد آنها از تحصیل کردگان دانشگاهی هستند، حل مشکل بیکاری است، افزود: اولویت دوم حل مشکل بی‌آبی است، زیرا کمبود آب به طور جدی بخش کشاورزی، صنعت و بهداشت را تهدید می‌کند و با این وضعیت احتمال جیره بندی آب در تابستان امسال در شرق مازندران وجود دارد.

وی ادامه داد: سد گلورد راه حل بخش اعظم مشکل بی‌آبی منطقه است که متاسفانه پس از 20 سال پیگیری هنوز به سرانجام نرسیده، اما همه تلاش خود را می‌کنم که امسال سد گلورد آبگیری شود که البته قول‌هایی از مسئولین مربوطه در این خصوص گرفتم که هزینه‌ای حدود 100 میلیارد تومان دربردارد.

شاعری اولویت سوم خود را توسعه گردشگری توصیف کرد و گفت: چراغ گردشگری در شرق مازندران خاموش است و متاسفانه سهم 3 شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه از گردشگران استان بسیار اندک است که این امر متوجه همت مسئولان و مدیران شهرستانی است.

وی با اشاره به این‌که اولویت چهارم بهداشت و درمان است، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که در چند روز گذشته با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران داشتم مجموع برنامه‌های بهداشتی و درمانی 3 شهرستان شرق مازندران در سال 95 تنظیم شد.

منتخب مردم شرق مازندران در مجلس گفت: اولویتی که در مرتبه پنجم قرار دادم توسعه صنعت است، زیرا استان مازندران با 29 شهرک صنعتی و مجموع مساحت 1900 هکتار بسیار فضای محدودی دارد، در حالی که 6300 هکتار اراضی بانک زمین در شهرستان بهشهر بدون استفاده و نیز هزاران هکتار زمین‌های شور و آبگیر رها شدند که باید تکلیف آنها مشخص شود و می‌توان استفاده‌های بهینه‌ای در جهت توسعه صنعت انجام داد تا شرق مازندران قطب صنعتی استان شود.

شاعری با بیان این‌که اولویت ششم توسعه کشاورزی، شیلات و باغداری و نیز جنگل و مرتع و صنایع تبدیلی است که با کمک و همراهی رئیس سازمان جهادکشاورزی و بانک کشاورزی به دنبال توسعه این بخش در منطقه هستیم، افزود: اولویت هفتم توسعه تجارت است که با راه‌اندازی اسکله دوم بندر امیرآباد که ظرفیت 7 میلیون تن تخلیه و بارگیری را دارد، به این مهم دست می‌یابیم.

وی تاکید کرد: اولویت هشتم امور زیربنایی است که در این خصوص با مدیرکل راه و معاون عمرانی استاندار صحبت کردم تا مسیر ارتباطی 3 شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه به استان دامغان و نیز جاده این شهرستان‌ها به دریا باید تا سال 96 تعیین تکلیف شود.

شاعری گفت: اولویت نهم فاضلاب و پسماند شهری و حفظ محیط زیست شهری و روستایی و جلوگیری از آلودگی دریاست، زیرا آلودگی آب دریا باعث شده که میانگین صید ماهی در دریای مازندران در 10 سال گذشته که 8 هزار تن بوده اکنون به 3 هزار تن رسیده است و میانگین صید ماهی های خاویاری از 7 هزار تن به 700 تن رسید.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text