شنبه 1 اردیبهشت 1403

پیش بینی بارش باران در سواحل شمالی

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بررسی نقشه های پیش یابی و داده های هواشناسی بیانگر گذر امواج تراز میانی جو از نیمه شمالی كشور طی دو روز آینده می باشد بر این اساس در روز پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات و دامنه های البرز بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناكی، رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود كه این شرایط در مركز و شمال شرق كشور با وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق با باد و گردوخاك همراه خواهد بود.

در روز جمعه فعالیت این موج در شمال شرق، شرق كشور و دامنه های البرز مركزی و شرقی خواهد بود و طی این مدت خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود.

طی این مدت در مناطق شرق و جنوب شرق كشور نیز در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب وزش باد شدید احتمالا در برخی نقاط با گردوخاك همراه خواهد بود. در روز پنج شنبه همچنین در ساعات بعدازظهر با وزش باد شدید موقتی در بخشهای از جنوب غرب و جنوب كشور وقوع پدیده گرد و خاك پیش بینی می شود.

روز شنبه اكثر مناطق كشور آسمانی صاف خواهند داشت هرچند در ساعات بعد از ظهر بارشهای پراكنده در بخشهایی از شمال غرب، شمال شرق و جنوب شرق كشور دور از انتظار نخواهد بود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text