جمعه 10 فروردین 1403

پایش سلامت گردشگران در سواحل دریا

ضیاالدین الماسی در جلسه ستاد ساماندهی طرح دریای استان‌ مازندران اظهار کرد:  در تعطیلات آتی در استان مازندران حضور ۲۰ میلیون گردشگر پیش بینی می شود.

وی افزود: در طرح سالم سازی دریا صرفا به نجات غریق نباید توجه شود و سلامت آب ها نیز مورد تاکید است.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌ها دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: مسافران به واسطه شنا در آب های آلوده و  شنا در آبی که در بستر حائل  رودخانه به فاضلاب بوده، با بیماری های پوستی، چشمی  و گوارشی  درگیر می شوند که نیازمند دقت جدی است.

الماسی خاطر نشان کرد: ۱۲ شناگاه در مازندران در وضعیت بحرانی آلودگی  آب قرار دارند.

وی از مسئولین ستاد درخواست کرد:تا به فکر سلامت گردشگرها بوده و به طور منظم حفاظت محیط زیست و پایش میکروبی از شناگاه‌ها را انجام‌ داده خصوصا در  شناگاه هایی که آب وارد دریا می شود باشند.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی ها دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین بر جمع آوری مواد فاسد شدنی غذایی در بستر رودخانه ها و دریا که  در آب ها آلودگی ایجاد می کند تاکید کرد.

الماسی خاطرنشان کرد: برخی مناطق مناسب شناگاه، به واسطه جریانات تمهیدات مدیریتی از لیست خارج و یا اضافه شدند و سازمان محیط زیست  سه پرچم آبی، سبز و زرد در نظر گرفته و مناطق خوب که آب سالم  دارد با پرچم آبی و مناطقی که احتمال آلودگی وجود دارد با پرچم سبز  و مناطقی که آلودگی  در آن‌ بر اساس آزمایشات انجام شده بر روی آب های زیاد است با پرچم زرد نشان داده می شود.

وی افزود: تفاهمی در هفته گذشته  انجام شده است که بر این اساس علامت وزارت کشور در کنار سازمان محیط زیست روی پرچم ها نصب می شود.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی ها دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: استانداری همکاری لازم در جهت  تشخیص درجه آب ها را انجام دهد.

وی ادامه داد: در مدیریت شناگاه ها باید سه نکته مدنظر قرار گیرد؛ مکان یابی مجدد شناگاه های نامناسب که به واسطه قرار داشتن در مکان نامناسب باید جابه جا  و شناگاه جدید معرفی شود.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی ها دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: مدیریت پسماند که از طریق مدیریت شهری  انجام و فاضلاب های تصفیه نشده در شهرهای ساحلی که سیستم های تصفیه ندارد، باید مدیریت شود، همچنین در برنامه ششم توسعه فاضلاب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تسهیل شود.

الماسی گفت:با حمایت  بودجه های استانی در طرح های بهسازی محیط،  باید  با  ایجاد طرح مهندسی سعی در کاهش بار آلودگی از رودخانه به دریا، تحول اساسی در این امر ایجاد شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text