شنبه 1 اردیبهشت 1403

ورود 2 سامانه بارشی در مازندران/ روند کاهشی دمای هوای استان

احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارishomal در شهرستان ساری، اظهار کرد: روزهای یک‌شنبه 14 و دوشنبه 15 آذر ماه امسال جو پایداری در آسمان مازندران حاکم بوده و هوای استان عمدتاً آفتابی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوای مازندران طی 24 ساعت گذشته از رامسر 27، ساری، قائم‌شهر، دشت‌ناز، آمل و گلوگاه 24، پل‌سفید 23، نوشهر 22، کیاسر 20 و آلاشت 15 درجه و کمینه دما نیز صبح امروز از بلده با 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از فردا با شمالی شدن جریانات سطح زمین انتظار داریم شرایط برای ابرناکی و بارش باران از سمت غرب استان فراهم شود.

اسدی تصریح کرد: براساس آخرین تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از دوشنبه شب به‌ویژه روز سه‌شنبه شاهد وزش باد، بارندگی و روند کاهشی دما در سطح مازندران باشیم.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه از ناپایداری هوای مازندران کاسته می‌شود، اضافه کرد: مجدداً از بعدازظهر پنج‌شنبه تا روز جمعه با عبور سامانه ناپایدار و تقویت جریانات سطح زمین شاهد بارندگی، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت دمای هوای استان در هفته جاری، اظهار کرد: در مجموع نیمه دوم هفته جاری شاهد روند کاهشی دمای هوای مازندران هستیم.

اسدی یادآور شد: توصیه ما به کشاورزان و باغداران مازندران این است که پیگیر وضعیت جوی بوده و به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی توجه کنند.

وی در پاسخ به سوأل خبرنگار فارس مبنی بر خبرهایی در ارتباط با کاهش شدید دما و بارش برف سنگین در مازندران، افزود: این خبرها صحت ندارد و افراد پیگیر آخرین وضعیت هواشناسی باشند.

در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه و از بعدازظهر فردا با افزایش موج و به‌تدریج مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text