سه‌شنبه 29 اسفند 1402

ورود سامانه بارشی جدید و صدور اخطاریه هواشناسی مازندران

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار ishomal گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی با نفوذ سامانه بارشی به مازندران از عصر یکشنبه ۲۶ اسفند ماه بارندگی از مناطق غربی استان آغاز می‌شود و تا  شب  به مناطق مرکزی و شرقی گسترش می‌یابد.

وی افزود:  بارش باران به همراه کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۴ درجه و وزش باد  تا صبح چهارشنبه در استان ادامه خواهد یافت.

رضوی گفت: از فردا شب تا روز دوشنبه سرعت وزش باد شدید بوده و به ویژه در مناطق مرکزی و شرقی استان حداکثر تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه بارش در نیمه شرقی استان از مقدار و شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، افزود: در این مدت در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان و همچنین در البرز جنوبی بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در پی ورود این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد در محور‌های کوهستانی استان و طوفانی شدن دریای خزر دور از انتظار نیست.

رضوی به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به وزش باد شدید و کاهش محسوس دما، شالیکاران نسبت به مقاوم نمودن پوشش خزانه‌های برنج اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی مازندران به رانندگان هشدار داد تا به دلیل بارش برف در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی، هنگام تردد، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text